• Kangkurr

Vilket shampoo använder du? Varför?

Inget av shampoona som finns på vanliga matvaruaffärer passar mig. Håret känns som om jag smörjt in det med matolja trots att shampot påstås vara för fett hår. Ja jag har nog provat alla märken o inget är bra, en del får jag även klåda i hårbotten av. Har även testat några frisörshampon men de var ej värda pengarna. Köpte sist Apotekets eget märke "Apoliva" shampo o balsam, å det fungerar utmärkt! Billigt, milt parfymerat, passar alla hårtyper.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 18:13
    *puff*

• Svar på tråden Vilket shampoo använder du? Varför?
  • Joico

Du tvättar inte håret för ofta då? Man ska inte heller gnugga i hårbotten.. jag använder Sunsilk fresh and flowing för tillfället jag sitter o drar händerna i håret hela tiden, därför blir det fett fortare, annars funkar de nog bra

• johannaringer

Jag använder Barnängens schampo och balsam. Jag tror det heter något med "pärlprotein". Det luktar vansinnigt gott och håret känns väldigt friskt.

• Lady Dahmer

sluta med shampoo istället så blir du av med klådan och alla andra problem. Sen jag slutade med shampoo så har mitt håpr aldrig varit vackrare och min hårbotten har aldrig mått bättre!! :P

Kom till denna tråd för mer tips och tankar *reklam*
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

• ludenben

just nu använder jag wella schampoo och balsam och det funkar för mig. Men jag ska testa apoliva om det är bra har just slutat med det berdövliga head&shoulders som bara gör håret fett och beroende. har tunt hår och behöver gärna volymschampoo.

• Cailleach Beine Bric

Har du prövat med något från hälsokostaffärerna? Sedan jag började köpa mitt schampo där (använder bla Urtekrams Rosmarinschampo) använder jag väldigt sällan "vanligt" schampo, just för att håret då känns fetare redan efter en dag.

• ludenben

låter väldigt omständigt med "no poo"... kan håret verkligen bli bra av det??

• minibulan

Sebastian Xtah Raw Hair. Superåterfuktande både shampo och balsam. Dyrare men för mig som har kort hår och använder produkter så gott som varje dag går det åt 2 flaskor av varje/år.

Har prövat det mesta, Hårologis extrakt geleshampo men då kliar det ännu mer.

Ett extra plus är doften....underbar

• Lady Dahmer
    ludenben skrev 2008-01-28 18:23:36 följande:
    låter väldigt omständigt med "no poo"... kan håret verkligen bli bra av det??
    det är inte speciellt omständigt alls. tyckte det var jobbigare när jag hade klåda, flagnande hårbotten, torrt hår och att det alltid blev fett efter två dagar.

Nu? Mitt hår blir aldrig flottigt, t.o.m när det är otvättat en längre tid. jag behöver bara "tvätta" en gång i veckan högst, det skiner mer än tidigare och är otroligt lättskött och tjockare. 200% förbättring. INgen klåda och inga problem.

Givetvis så tog det tid innan håret återhämtade sig från år av övertvättning och misshandel, men det var värt varje sekund.

Och det ÄR enkelt, beroende på vilken metod man väljer. Tar inte så mycket längre tid än vanligt.
  • CeeKaay

Jag använder BedHead schampoo o balsam. Med multivitamin.
    D e det enda som funkar på mitt hår...

Svar på tråden Vilket shampoo använder du? Varför?