• Kangkurr

Vilket shampoo använder du? Varför?

Inget av shampoona som finns på vanliga matvaruaffärer passar mig. Håret känns som om jag smörjt in det med matolja trots att shampot påstås vara för fett hår. Ja jag har nog provat alla märken o inget är bra, en del får jag även klåda i hårbotten av. Har även testat några frisörshampon men de var ej värda pengarna. Köpte sist Apotekets eget märke "Apoliva" shampo o balsam, å det fungerar utmärkt! Billigt, milt parfymerat, passar alla hårtyper.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 18:13
    *puff*

• Svar på tråden Vilket shampoo använder du? Varför?
  • ludenben

luktar det inte illa? ja menar äppelcidervinäger stinker ju fan....

IsDimma skrev 2008-01-28 18:54:58 följande:
    Carr0n skrev 2008-01-28 18:48:59 följande: jag tänkte att det räckte med länken i hennes inlägg men okej..just nu så använder jag honung, aloe vera, citron o lite, lite, lite godkänt balsam i håret.. o sköljer alltid det sista jag gör med äppelcidervinäger blandat med vattenmen det händer att jag har ett o annat ägg i ibland o lite krossade havregryn när jag inte orkar tvätta på riktigt utan vill ta en snabb torr tvätt..
  • ming

L'oreal Professionnel Serie Expert

• Spartacus

använder apotekets egna, det är väl apoliva, oparfymerade.

min skalp är en öken och den palalr itne med alla uttorkande produkter... måste dessutom göra hårbotteninpackning från aco en gång i veckan, men det kliar ibland ändå

hela min hy och hud har blivit torr av hormonerna under graviditeten och det förbättrar ju inte saken direkt,
    plus vinterhalvåret!

• ming
    ming skrev 2008-01-28 18:59:24 följande:
    L'oreal Professionnel Serie Expert
    Glömde säga att jag har just bytt till den här, ifrån Matrix, och jag upplever att den här är mycket bättre för mitt hår. Håret blir inte så platt och tråkigt med denna som med Matrix.
  • Loopington

Inget!
    Som så många andra här har jag helt nyligen gått över till no poo-sidan och bannlyser schampo.

• Lady Dahmer
    ludenben skrev 2008-01-28 18:57:06 följande:
    nej. luktar ingenting när håret torkat.
  • Lady Dahmer
    Spartacus skrev 2008-01-28 18:59:30 följande:
    använder apotekets egna, det är väl apoliva, oparfymerade.min skalp är en öken och den palalr itne med alla uttorkande produkter... måste dessutom göra hårbotteninpackning från aco en gång i veckan, men det kliar ibland ändå hela min hy och hud har blivit torr av hormonerna under graviditeten och det förbättrar ju inte saken direkt,plus vinterhalvåret!
    apoliva innehåller uttorkande silikon som täpper till hårbotten. det kanske bidrar till din klåda??
  • ludenben
    ladydahmer skrev 2008-01-28 19:02:04 följande:
    nej. luktar ingenting när håret torkat.
    ok.... lät lite sku,t bara men et e säkert bra
  • W W
    ludenben skrev 2008-01-28 18:57:06 följande:
    jag tillhör dom som tycker att äppelcidervinäger luktar gott, men det är ju så utblandat med vatten o sen när håret torkat så luktar det inte alls, bara hår..
Svar på tråden Vilket shampoo använder du? Varför?