Hjälp!!snälla!!Har min sambo alkholproblem?
Först vill jag bara säga att han är inte en sån som är ute mkt och festar då han har få kompisar, vi har dålig ekonomi då jag är arbetslös samt att vi har barn men han dricker hemma varje vecka.
* Han kan inte avstå från att dricka minst en gång i veckan som vi har betsämt som regel eftersom han vägrar lova mig en hel vit vecka.
* han kan hitta på ursäkter frö att få dricka oftare. Om det t.ex. finns öl i kylskåpet och "det är juh bara en"
* Eller, "det är juh fotbollsmatch på teven idag." #Vi har juh hyrt en bra film och jag tar bara en lättöl för det är gott"
* Han vet att jag blir ledsen och arg när han dricker men kan ändå inte avstå en fredagskväll frö min skull.
* Han dricker flera öl utan att bli speciellt påverkad.
* Han erkänner att han dricker för att bli berusad och för att koppla av.
* Han blir arg när någon ifrågasätter hans intag.
* Han kör bil dagen efter fastän han drukcit 5 öl, 5,5%.
* Han sitter uppe framför datan sent på fredagskvällen och dricker frö sig själv.
* Han häller i sig ölen jättefort och hämtar snabbt en ny.
* Han ser inget fel i att båda dricker när jag frågar om han kan avstå en kväll så att jag kan dricka nåt glas å han stå för ställningarna här hemma ifall dottern vaknar. han säger alltid: att vi kan båda dricka" Men jag totalvägrar det så det är alltid han som dricker och jag typ nästan aldrig.
* Han drack öl en kväll när vår dotter inte ville somna och när han skulel inoch föröska få henne somna tar han med isg ölen dit.
* Han drack en lättöl(det fanns läsk som alternativ) när vi var på dop under fikat fast det var han som körde då det är bara hans om har körkort av oss två.
* Han dricker hellre framför teven än gör något romantiskt med mig.
Jag tycker han har problem men inte han och vi bråkar jämt om detta. Snälla hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-29 11:31
Glömde tillläga att han ofta pratar om alko0hol och om hur gått det är samt om folk som dricker och vad de har gjort på fyllan. precis som om han tycker det är coolt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-29 11:50
snälla hjälp!! svara alla ni som läser detta.