Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Vet nån vart man kan köpa billigt och snyggt kakel? Gärna mosaik. Är inte märkesfixerad alls, skulle bara vilja få nytt kakel, och för att få det, måste jag hitta riktigt billigt, som jag gjorde till det som kommer vara i lilla toan.

• Starlet1

Tror jag ska ta före och efter bilder på huset också nu när vi kommer igång i vår. Ska bli så himla kul. Men som sagt, jag måste hålla priset nere så mycket jag bara kan, för då får jag göra mer.

Vi köper ju inte huset, utan vi hyr det, så det är att klassa som hyresrätt även om det är av svärfar vi hyr. Vi kan inte göra precis vadsomhelst än.

• Starlet1
    Martha skrev 2008-03-13 17:19:40 följande:
    Du kan väl blogga om det. vore sååå skoj!!
    Ja, jag får göra det. Det kommer nog att finnas ordentligt med material till en blogg, hihi. Kan ju börja redan idag känner jag. För äntligen har jag börjat tycka att det här är kul. Letar inredningsprylar och kikar efter kakel och sånt. Måste bege mig till nån tapetaffär också och kika vad som finns.
  • Starlet1
    tejp skrev 2008-03-13 16:03:43 följande:
    .Ylva vet hur du har det, är inte kul med sjuka barn! Är inget som direkt duger här. Varför kan man inte få vara frisk, är det så mkt begärt?!
    Ja, det är så himla trist. Men han är mycket bättre nu. Ingen feber, men han hostar och verkar ha ont i halsen. Det enda jag får i honom är välling, fast nu har han ätit en bebisyoghurt och en halv banan. Men han är så lös i magen så jag blir tokig. Jag misstänker att det är bristen på fast föda, men ändå. Lillstackarn.

Och om han har halsfluss, VAD gör jag då??? Jag får ju inte få det. Borde kanske åka till VC imorgon så dom får kolla honom. Då kan ju jag på pencillin i tid den här gången. Får nog göra det.
  • Starlet1

Min kille äter inte. Jo, gröt och välling och morotspuré, men inget som har bitar i sig. Han tar en tugga och så klöks han och spottar ut. Funderar på om han har ont i halsen i alla fall, undrar om jag inte skrivit det här redan en gång i trådan, förvirrad

Vill att han blir frisk snart.

Vart till Smålänningen idag, hissgardinerna kostar 365 kr, så nu är det bara att fortsätta kolla runt och inte minst, mäta fönstrena, hihi.

• Starlet1

Grattis Mariah, gud vad härligt det låter. Och JA!!! Jag är jättesugen på en till, men lär ändå vänta lite till *otålig*

• Starlet1
    tejp skrev 2008-03-14 13:48:05 följande:
    Ja friskhet hitåt tack också! Är sååå less. Moses är inte heller speciellt matglad längre. Är bara å hoppas att det är sista gången nu!Jag har ont i halsen, hoppas inte adam har det för det är helt uselt!
    Göte har också ont i halsen. Pratade med han idag och han lät för bedrövligt. Och Adam klöks verkligen av bitar, men välling och gröt och banan går bra. Hoppas bara han inte har halsfluss, inte så mycket för hans skull, utan för min. Jag får verkligen inte få halsfluss nu, kämpar ju ändå på med mina eksem, behöver inte ännu värre än jag har.

Men det är ju jättejobbigt att dom inte äter. Och stackars dig som fått så mycket samtidigt.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-03-14 14:31:01 följande:
    Hepps, ser inte ut o bli någon vagn före helgen. Trist.Varken posten, dhl eller schenker har någon notering om mitt godsnummer, så. Hepp =(*vänta ihjäl sig*
    Äh, vad trist. Förstår att du längtar efter den.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-03-14 14:58:39 följande:
    NU är nya klädseln här.. snygg va???!!! Eller vad säger du Michaela??? ;)
    Åh vad fin den är. Blir lite avis faktiskt.
  • Starlet1

Tejp: Visst känns det bra med Stackars dig kommentarer, hihi.

Jag får medicin nästan bara dom misstänker det. Nån gång har jag fått recept att ha hemma, men det funkade inte alls. Fick jätteont i halsen och blev jättedålig och tog ut pencillin och började äta, men blev inte bättre. Då visade det sig att jag hade en slags körtelfeber som inte var streptokocker, typ 4 fall i Sverige det året, det var längesen.

Så efter det tackar jag nej till erbjudande om recept hemma från läkare. Bara dumt. Men jag åker in så fort jag misstänker nåt. Blir ju så vansinnigt dålig. Psoriasisen svullnar upp och spricker och värker och blir eländig. Ja, Stackars mig, hihi.

Adam har sovit 2,5 timmar och har ätit lite morotspuré  och blåbärspuré, så nu är det full fart på han.

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)