Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Igår gick väl sågär.. fick inte höra några hjärtljud som hon sa i tfn. Ingen undersökning och inget klämmande och kännande. Bara urinprov och blodprov, blodtryck.. Massa pratande men ingen direkt slutsatts till vad som händer i min stackars mage som faktiskt fortf har ont till och från men inte lika intensivft eller lika långa sunder.

Så.. jag ska lämna urin nu igen..idag innan 10.. för odling för att se så jag inte har urinvägsinfektion.
    Sedan ska jag få komma på tätare besök hos BM..?!!?

Hopaps de är ligamenten eller linande..även fast de inte är så skoj de heller..??!!??

• MiniMie
    Michaela83 skrev 2008-04-04 09:47:04 följande:
    Jag har vunnit på postkodlotteriet... hihih.. storvinst!!!150:-!!! Herregud, när man väl vinner så får man alltid det minsta beloppet..
    hahaha... grattis.. ;)
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-04-06 09:27:40 följande:
    Fyra. :)
    TACK.. du är jämt så bra på de där med snabba svar.. ;) *hihi*
  • MiniMie
    Martha skrev 2008-04-06 09:36:36 följande:
    Såg dej på Coop i går, försökte vinka men du såg inte mej..
    Jaha..?! Vi var en in snabbis och kika på de omtalade skötbordet och spjälsängen.. ;)
    Sedan fynda vi gummistövlar för 49:- då albin inte längre kunde ha ett enda par av sina..(ja, dom ofodrade alltså)
  • MiniMie
    Martha skrev 2008-04-06 10:02:26 följande:
    Visst var dom helt ok, skötbordet å spjälsängen alltså??  Jag satt i kassan längst bort mot expert.. Albin såg lite trött ut.. :)
    Heheh.. lite trött.. han satt ju och sov i kundvagnen.. hehe.. ända utifrån bilen in i affären och tillbax ut igen.. ;)

Jo, de var väl helt okej.. men.. ja.. jag vet inte om jag vill köpa skötbord för 450:- Tror vi bara ska ha skötbord på en bänk inne i stora badrummet.

Sängen var ju oxå fin.. men.. samma där.. jag är lite snål..399..hum..
    Vet ju hur lite vi använda albins spjälsäng..innan han tröttna på den. Jajja.. långt kvar så vi får väl se hur vi gör med den där biten.. ;)
  • MiniMie

Bagagnat brukar vara lika bra.. *hihihi*

• MiniMie
    Michaela83 skrev 2008-04-07 09:33:24 följande:
    Okej :) Bra å veta! :)
    Snart ska vi till en kompis + dotter som är hemma med vattkoppor! Hoppas på å bli smittade :) Det är bara 3 veckor kvar tills jag återgår till jobbet på 100% nu :-S Så det är bråttom..
    Jaha.. fick ni oxå komma på vattkopps kalas.. då kanske dom får de samtidigt sen da =)

Vi ahr vari på vattkoppskalas i torsdags em/kväll.. hela fredag och en pojk vi var där med.. som oxå skulle få vattkoppor vad de tänkt.. hade fått de nu (fast från ett tidigare smittkalas) Så idag bar de av hem till honom en vända.. (för övrigt albins gudmors son) Så.. hoppas verkligen albin får sina prickar snart.. ;)
  • MiniMie

Häj.. sitter här och läser ikapp lite...
    Var ju i västerås hela dagen igår..och i förrgår somnade jag tidigt.. så de fanns lite att läsa ;)

Inatt har jag haft magkramp igen.. HEMSKT så jag sitter och väntar på att klockan ska dra iväg i tid så jag kan ringa BM.
    Stefan ringde akuten inatt som BM sa till oss.. men dom var lika strama som alltid.. prova ta alvedon och ring om de blir värre...varre blev de inte.. men de hjälpte inte direkt med alvedon heller..och de fortsatte vara lika ihållande ont även om de inte strgrade sej.. fy fan.. så nu ringer jag min BM iställe.. hon är toppen.. Har haft massa tfn kontakt med henne sedan förra ggn. Uppfattade inte henne som "en sån" innan..med albin..men då hade jag inga krämpor heller..iofs.

• MiniMie
    viföralltid skrev 2008-04-10 07:25:49 följande:
    hoppas att det löser sig för dej o att du får hjälp med kramperna i magen.
    Tack.. hoppas jag med.. för man blir förbannat trött av att ligga vaken om nätterna =(
  • MiniMie
    Michaela83 skrev 2008-04-10 07:45:03 följande:
    Elwira är också i en "sån där" ålder, ALLT ska in i munnen
    [/citat]
    Michaela83 skrev 2008-04-10 07:45:37 följande:
    [citat]
    mini: Hur gick d med hunden igår? Fick ni tag på fodervärd??
    Jaaa.. jag är säker.. tog alvedon inatt.. och de hjälpte inte alls..
    Är verkligen som när man ligger vaken med världens magknip..blir kallsvettig och..typ som när man känner sej nästan som man ska få magsjuka..
    MEN de sitter längre ner i magen och bränner som mesvärk.. de är riktigt obehagligt.. =( ALDRIG vari med on nå liknande..

De är så svårt att sätta ord på en känsla oxå.. så nån annan ska kunna "komma på" vad de kan vara.
    Och.. nej.. dom kan väl itne göra så där jätte mycke.. men dom kan ju allafall kolla så de inte är någon fara med bebis.
    När jag låg på rygg och rätade ut mej var de som sammandragningar..så jag kände ju exakt vart "bebis" låg.. Låg jag på vänster sida blev de värre och på höger blev de bättre.. mysko.

Hunden gick de bra med.. ska träffa fler ev fodervärdar.. så småning om. Men den här verkade helt okej. Så passade vi påa tt träffa min moster, fikade, åt gott och lite sånt.. shopping blev de oxå så de var en trevlig resa.. ;)
  • MiniMie

Jag har inte sett en enda vattkoppa på albinän.. hoppas dom kommer.. är ca en vecka sedan vi träffades och hoppades på smittning.

• MiniMie

Fick en tid till läkaren redan nu 10.45.. den här BM misstänkte gallsten eller tarmproblem.. förra trodde de var uvi.. men dom proverna var tydligen bra.

Hoppas dom hitter nått allafall.. jobbigt om man ska behöva ha de såhär.. även om de inte är bebis som spökar är de ju jobbigt att ha ont och må dåligt.

• MiniMie

Halloj.. 50års fest igår.. riktgit skoj. svärmor som fyllde ;)

Albin har inte häller fått koppor än. Börjar tvivla på att han ens kommer få.. har ju gått två veckor sedan vi var på smittkalas..
    Så MICKIS.. får dina barn koppor, kommer vi att BO hos er..vi kan väl sova i husvagnen.. *hihihi*

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)