Inlägg från: ZandraL83 |Visa alla inlägg
  • ZandraL83

Byta namn på konton i swedbank?

Tänkte bara fråga ifall det är nån som vet om man kan byta namn på konton i swedbank? istället för o ha 376 olika sparkonton så man måste hålla reda på vilket som är vilket?

• Svar på tråden Byta namn på konton i swedbank?
  • ZandraL83

på internetbanken, så syns ju alla konton man har, tänkte om man kunde byta namn på dom t.ex Semesterspar, blablaspar..förstår du?

• ZandraL83

jaa jag ska nog ta o mejla till dom! Skulle ju vara kanon o kunna göra det tycker jag! Kunna byta namn alltså Vi har ett e-sparkonto som räkningar dras ifrån, o så två andra konton + "riktiga" sparkonton, jaa gud vet allt. Jag vill veta direkt vilket konto som är vilket istället för att mötas av dessa bankkontonummer Räcka ut tungan

Men tack för svaren! Ska mejla imorgon till dom

• ZandraL83

Bra för dig då att du kan alla dina kontonummer i huvudet! Det kan inte jag och tycker att det vore bra att kunna namnge de olika kontona!

rött och guld skrev 2008-01-29 21:14:19 följande:
    men herregud hur svårt är det att hålla koll på sina konton?INTE SVÅRT ALLS!!jag har 4st..kan alla kontonumren i huvudet!!varför skulle man behöva namn på dem? bara fjantigt!!1.lönekonto2.sparkonto3.sparkonto4.sparkonto i annan bank.
  • ZandraL83

Jag vet inte om jag skulle spara mer bara för att det är ett annat namn men lite håller jag med dig iaf Jo jag tycker också det vore nått att införa. Får väl ringa o tjata på dom eller nått, visa att dom kan göra nått som "ingen annan" har gjort innan, inte mig veterligen iaf

Dag och natt skrev 2008-01-29 19:34:29 följande:
    Jag tänkte samma tanke häromdagen och trots att jag sökte med lykta efter någon sådan funktion så hittade jag ingen. Jag inbillar mig själv att mitt sparande skulle gå bättre om jag ser vad jag sparar till istället för att det går till "e-sparkonto"! Man tycker ju inte att det ska vara så svårt för Swedbank att fixa den möjligheten till sina kunder.
  • ZandraL83

Jaa åtminstonde e-sparkontona! o sen låter ju inte transaktionskonto nått roligt men det får väl gå Haha ska mejla till dom nu tänkte jag.

Mia83 skrev 2008-01-29 20:02:22 följande:
    Jag skickar också ett mail!Har 2 privatkonton, 1 servicekonto, 1 sparkonto och 6 e-sparkonton att hålla reda på.Det skulle definitivt vara smidigare om jag åtminstone kunde byta namn på e-sparkontona.
  • ZandraL83

Fick du som svar att det inte gick eller? Det vore ju nått dom borde börja med tycker jag iaf! att kunna namnge konton alltså

olzzon skrev 2008-01-29 21:10:28 följande:
    Jag har oxå mejlat om detta, senast i dec, och då gick det inte.
  • ZandraL83

Har du provat igen? För dom har ändrat nu så man får ha ett par stycken iaf.

javalady skrev 2008-02-02 13:28:35 följande:
    Lite OT - men jag bara undrar hur du har lyckats med 6 st e-sparkonton? Skulle själv gärna ha två men får bara ha ett...
Svar på tråden Byta namn på konton i swedbank?