Inlägg från: jennie ellie |Visa alla inlägg
  • jennie ellie

Är detta hög årsinkomst?

Nu har jag gått igenom hela, hittar inget inlägg där ts skriver vad hon jobbar med eller hur gammal hon är. Bara att hon är ensamstående med ett barn

• jennie ellie

Det står ingenstans att hon är det

sommar2001 skrev 2008-01-30 20:14:25 följande:
    Hur länge har TS jobbat då?Sambon jobbade som personlig assistent när vi träffades. Han hade en årsinkomst på ca 190 000:- men jobbade inte fullt 100%. Ingan utbildning och hade jobbat i kanske 1-2 år.
  • jennie ellie

JA! Fackavgiften som drogs på lönen innan utbetalning röknades inte som en utgift... Vad säger man om det? Lägg in hyran på auto giro så minskar utgifterna med...

• jennie ellie

Japp, vill man bo i lägenhet som inneboende resten av livet och hoppas på att vinna på triss ring röd och guld. Hon är expert.

• jennie ellie

Visst är det smart? Men du sätter undan sparandet innan du betalar räkningarna glöm inte det!

camas skrev 2008-01-30 23:14:58 följande:
    cool så alla autogiro betalningar jag har räknas alltså inte som utgifter... fan va häftigt så egentligen så räknas inte mina försäkringar mm som utgifter... hmm fränt...
  • jennie ellie

Nej, nej var 4 är vinst det vet hon för de köpte massor...
    Anonym (123) skrev 2008-01-30 23:28:06 följande:

Då måste alla mina 4e trisslotter hamna hos någon annan..
  • jennie ellie

Vi fattar inget heller men denna fattiga människa har en blogg om hur hon blev rik och om sitt ekonomiska sinne... Hon är så fantastisk pg av att hon har så lite utgifter, men hon är den enda jag hört om förutom barn då som bor någonstans utan att betala någon hyra...

• jennie ellie

Ja det behövdes väl saneras...

• jennie ellie

4800 hade hon tidigare under många år numera har hon ut 8000, sparar 4 har räkningar för 2 och har 2 övet till mat och kläder mm
    Anonym (123) skrev 2008-01-31 00:17:44 följande:

Inkomst på 4800:-50% går till sparande = 4000:-!2000:- räkningar2000:- över till annatMatkostnad 460:-Betalar ingen hyra, el, bensin m.m200:- rabatt på busskortetTjänar på trisslotterDet är med andra ord det som dras via autogiro som ökar inkomsten på 4800:- så det kan ge ett sparande (50%) på 4000:-AHA nu fattar jag....
  • jennie ellie

Självklart beror det på hur mycket man jobbar, det kunde ju varit på 25% och då hade det ju varit fantastiskt. Men som en lön som man ska försörja sig och klara sig på själv med boende och barn samt allt annat så är det en låg inkomst. Jag har knappt 280 tusen på 75% men jag tycker jag har ok lön
    Anonym (klarar mig) skrev 2008-02-15 08:54:48 följande:

de som skriver att 170000 är lite .det beror ju på hur mycket man jobbarjag tjänar ungefär så och jobbar bara 73 % ca.tycker inte jag har så dålig lön.vad tycker ni är hög respektive normal lön?
  • jennie ellie

ojojoj, vad folk som har gemensam ekonomi kommer få problem att ha egen ekonomi om de separerar.förstår INTE varför folk har gemensam ekonomi,är det för att den som tjänar mindre ska leva på den som har mer i inkomst?nä, var och en ska kunna leva på sin egen inkomst och inte vara beroende utav sambon!

Detta har du skrivit i en annan tråd rött och guld, hur går det ihop med att du inte betalar någon hyra utan bor gratis hos sambon?

• jennie ellie

Nrj nu missförstår du mig, det översta i inlägget har du ju själv skrivit i en annan tråd
    rött och guld skrev 2008-02-27 22:40:58 följande:

jennie ellie skrev 2008-02-27 22:37:16 följande:
    gud vad du är avundsjuk för att jag och sambon är överrens om att det är hans lägenhet och då ska han betala för den,inte jag!
  • jennie ellie

Inlägget ska vara delat i två delar, jag citerade ett inlägg som rött och guld skrivit i en annan tråd och det flöt ihop med min kommentar undet. Kolla inlägg 465 så ser du hennes del det översta och min kommentar underst.

enny signatur skrev 2008-02-28 00:20:14 följande:
    jennie ellie skrev 2008-02-27 22:37:16 följande:
    Ska? Nej vi ska dela på våra pengar i vårt äktenskap, vaför? för att de tär VÅR familj, VÅR tid
  • jennie ellie

Men håll med om att det hade varit möjligt att överleva på om du var ensam att leva på de pengarna samt att du inte hade någon hyra att betala.. Det är därför denna tråden blivit så lång, bara för att vissa som inte har några utgifter kan leva ok på dessa pengar och inte förstår varför inte andra skulle kunna göra det med..

HydraL skrev 2008-02-28 10:03:43 följande:
    oj, innan skatt, riktigt lite
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?