Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

Är detta hög årsinkomst?

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-29 23:22:25 följande:

Jag tyckte att du skrev tidigare att du hade en hjärnskada, att det är därför du har ersättning från FK. Kan det vara hjärnskadan som gör att du resonerar som du gör? Dina åsikter går emot vad de flesta tycker och tänker ju, så man undrar ju hur det kommer sig? rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:
    resonerar som jag gör? är det normalt att ta andras grejer??
  • rött och guld

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 23:23:00 följande:

Men du vet driften av ett boende kostar, el?? Vatten? Avgift för lägenheten utöver lånen?rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:
    han betalar bara avgift på 2.879 och lånen.
    el och vatten ingår i avgiften till Bostadsrättsföreningen.
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:24:14 följande:
    Nej det är ju skitsmidigt för dig att bo gratis. Jag skulle skämmas.
    skämmas för VAD exakt???
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:25:29 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:22:52 följande:
    Som du bor i, fortfarande. Om du bodde själv skulle du få betala för det, varför inte när du är sambo?Jag tvivlar inte en sekund på att du skulle kräva din sambo på hälften av alla utgifter om rollerna var omvända.Hur många människor måste säga emot dig innan du börjar misstänka att du resonerar fel?Alla? Eller hjälper inte det?Det kanske helt enkelt är så att resten av världen har fel, och du har rätt?
    jag bryr mig inte om vem som har rätt eller fel.
    var och en gör dom de vill i sina relationer, jag kan bara tala om hur vi gör.
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:26:48 följande:
    Jag ska själv titta på en lägenhet i morgon för 1,5 milj. Det är inte mycket pengar i sammanhanget men det är fortfararande jäkligt mycket pengar. Är det så svårt att se skillnaden?
    allt är ju beroende på vad man är beredd att lägga i utgifter och boendekostader...
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:26:55 följande:
    Men jag har inte gott om det. Är som sagt ensamstående mamma med en relativt låg inkomst. Men jag är även realistisk, du får helt enkelt inte speciellt mycket för en miljon. Grejen var ju att Rött och GUld berättade att hon minsan kände 4 stycken miljonärer men aldrig bett dem om pengar. Min lägenhet är värd mer än en miljon vilket då i teorin skulle göra mig till miljonär men jag har inte en massa pengar över att ge till mina vänner ändå.Så nä, jag har inte tappat respekten för pengar och jag har inte gott om dem men jag anser ändå inte att man ska behöva skämmas för att man utbildat sig till ett yrka man trivs med där man dessutom råkar tjäna bra med pengar, är det så svårt att förstå?
    bra att det har gått bra för dig, men för alla går det inte lika bra,oavsett om man har utbildninge ller inte...
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:28:44 följande:

Men varför känner du att du ska vara med och betala bensinen men inte något annat ab era räkningar?rött och guld skrev 2008-01-29 23:24:37 följande:
    inte VÅRA räkningar HANS räkningar.
    därför att jag ANVÄNDER bilen.
    men jag BEHÖVER inte betala om jag inte vill..
    han har pengar så han har råd att tanka även om jag använder bilen.
  • rött och guld

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:30:33 följande:

HejJag bor också i Västerås, och undrar i vilket område man hittar en bra lgh för 300.000?Innan vi köpte huset så kikade vi efter större br, men hittade inga som låg under 1.5 milj. Nu letar vi efter en br (1:a) till dottern på 17 år, och de vi har kikat på ligger runt 500.000 och uppåt.
    kolla på www.bostadvasteras.se
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:33:16 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:31:50 följande:
    Ok, ett sista försök då. (envis eller dum?)Avgiften har inget med ägandet att göra.Punkt.
    men du vill ju att jag ska betala hälften, varför ska jag göra det+ jag får ju ingenting för det!!
  • rött och guld

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:33:32 följande:

Och hur vet du att jag inte har levt i den verkligheten? Att jag inte kan sätta mig in i en sån situation?Du bestämmer alltså det, enbart grundat på min inkomst?Det är väldigt inskränkt!
    om du levt i samma verklighet som jag skulle du inte uttala dig som du gör.
    punkt.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?