Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

Är detta hög årsinkomst?

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-29 23:34:15 följande:

Ris, pasta och grönsaker kostar också, samt kryddor och annat som du har när du tillreder t ex köttfärsen...Sen är det ju inte alla som äter så lite som ni gör, har man dessutom barn så blir saken en annan också. Det finns många som har någon form av matallergi och då rusar matkostnaderna i höjden.rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:
    ja,då är det väl tur om man har en hög inkomst då!
    men alla har inte barn och alla har inte matallergi...
    och jag går efter den här listan.
    www.halsomalet.se/Templates/VM_Page.aspx
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:34:21 följande:

Men det handlar inte om lånet på lägenheten, klart han ska betale den själv då läg är hans.Utan om resten, ni har räkningar för ert boende varje månad om du nu inte vet det. Pengar som han inte får igen för att ni säljer denrött och guld skrev 2008-01-29 23:31:50 följande:
    ja visst kan jag ge honom 1400kr varje månad,(hälften av hyran)
    men han vill ju inte ha det!!! det är ju det vi har kommit överrens om!!
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:36:08 följande:
    Så du ville bara att vi skulle tycka synd om dig? Och nej, jag är inte empatilös men ajg förstår inte vad ditt livs historia har att göra med vad som är en hög respektive låg inkomst. Det är bra att du klarade dig på 4800 i månaden, men att påstå att man inte lever knapert är väl att ta i. Vad hade du för hya under den tiden?rött och guld skrev 2008-01-29 23:32:47 följande:
    vad jag hade för hyra DÅ??
    inkomst 4.000
    hyra 2.800kr
    el 150kr(lägenhet på 45kvm)
    fackavgift 158kr
    telefonkort 100kr
    så såg det ut DÅ.
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:37:33 följande:
    Men jag har ingen möjlighet att bo i småland...ska jag flytta dit ändå bara för att inte bli kallad empatilös?rött och guld skrev 2008-01-29 23:35:09 följande:
    nä, men alla har vi ett val och du har tydligen gjort ditt.
    jag flytade FRÅN småland till göteborg.
  • rött och guld

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:38:43 följande:

Vi köpte vårt hus i Tillberga, och det var inte särskilt billigt.2,6 milj
    åter igen...vi gör alla våra val...
  • rött och guld
    Sundance76 skrev 2008-01-29 23:40:45 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:
    Äter du inte frukost och dricker mjölk????
    jodå visst gör jag det.
    jag äter havregrynsgröt, hemmabakade frallor och mjölk och kräm.
    varför undra du?
  • rött och guld

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:47:58 följande:

Alltså, mat för 460:- i en hel månad?Frukost, lunch och middag, samt kanske ev mellanmål el fika.Hur äter man då?
    hur man äter för 460kr/månad? inte svårt alls.
    men inte äter vi mellanmål och 5mål om dagen, det gör vi inte.
    min sambo äter 1gång/dygn och det är middagen kl 00.45.
    han äter ingen frukost eller nåt innan han åker och jobbar.
    jag äter frukost ibland..men det handlar inte om snålhet i vårat fall...

har redan skrivit här i tråden hur man köper mat för 460kr till 30dagar för 2personer, leta och du skall finna!!
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:50:32 följande:

Ja då är din del av hyran hälften av de 2.879 rött och guld skrev 2008-01-29 23:49:21 följande:
    ja, men han vill ju inte ha det!! vad ska jag göra då??
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:52:31 följande:
    Ursäkta att jag frågar..men var det du som hade en hjärnskada?
    ja.min mamma drack under hela graviditeten, då blir man skadad.
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:50:33 följande:
    Well, du vill verkligen inte fatta va? Vi försöker förklara på lågstadienivå:Om du bor i en hyreslägenhet så betalar du hyra för drift och slitage mm. Det innebär inte att du äger den när du flyttar därifrån.Betalar du hyra till din sambo är det av samma orsaker men innebär inte att du har rätt till halva om ni separerar.Förstår du?Det handlar ju egentlgen bara om hurvida man vill känna sig självförsörjande eller inte. rött och guld skrev 2008-01-29 23:45:21 följande:
    och vad i h'veye är det ni inte fattar+ hsn vill ej ha pengar
  • rött och guld
    Sundance76 skrev 2008-01-29 23:53:30 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:41:49 följande:
    Du är ju nästan komisk med tanke på att ekonomi är ett STORT intresse som du skrivit tidigare. Jag vet visserligen inte vilka räkningar du har eller var du bor, men man behöver försäkring på lägenheten och på sig själv (kostar pengar), är du ärlig så betalar du TV-licensen som är på nästan 2000:-/året. Med tanke på att du inte har några andra utgifter än räkningar räknar jag med att du går till jobbet eller är arbetslös - annars kostar det också (pengar om jag skall vara tydlig). Om du inte är naturist så lär du behöva köpa kläder emellanåt (second hand kostar också - pengar)Å andra sidan skulle jag också kunna bo gratis, äta gratis, sluta jobba och ha det riktigt naturnära ute i skogen under ett vindskydd - alltså ingautgifter alls.
    försäkring på lägenheten-hans lägenhet så den står givetvis han för.tvlicencen-hans tv,dator-han betalar.
    nä, jag är visserligen arbetslös men i göteborg går det bussar varje kvart så ett busskort kostar 400kr/mån.

vad är problemet? verkar som vissaa inte kan räkna..

8.000in
    4.000 sparande
    2.000 räkningar
    ------------------
    2.000 kvar till mat och övrigt.

visst kan jag välja att ej spra nåt,men det vill jag inte...
    kläder har jag och mat på bordet har jag varje dag.
  • rött och guld

alla gör som de vill.
    punkt.

• rött och guld
    stiletto skrev 2008-01-30 00:19:49 följande:
    rött och guld! en fråga, är inköp av typen toapapper, tvättmedel,diskmedel, schampo, balsam, deo, bindor, tamponger o dyl inräknat i de 460 kronorna?
    nej det är endast köttet för 460kr.
  • rött och guld

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-30 00:19:28 följande:

Ingen bra kost det där... bara en massa kolhydrater. Äter du så jämt så blir det inte länge förrän du får diabetes.rött och guld skrev 2008-01-30 00:14:37 följande:
    kött är inte kolhydrater.
  • rött och guld

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-30 00:23:13 följande:

Du sa att ni kommit överens om hur ekonomi ska vara. Det går inte ihop med att du säger att han inte vill ha halva hyran.Det innebär i såfall att du inte vill betala halva hyran, annars är ni ju inte överens?!rött och guld skrev 2008-01-30 00:20:40 följande:
    vi är överrens om att det är hans lägenhet och att jag EJ ska betala halva hyran!!
  • rött och guld
    stiletto skrev 2008-01-30 00:26:38 följande:
    Men om rött och gulds sambo inte vill ha hennes del av hyran och det är okej med henne så är de ju överens. Alla par har väl sina överenskommelser. Det är ju inte så att hon vägrar betala hyran, eller hur?
    precis,tack!!!
  • rött och guld

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-30 00:31:33 följande:

Om du läst hennes tidigare inlägg i frågan så anser hon sig inte behöva betala ett öre i hyra eftersom lägenheten (BR) inte är hennes. Hon har varit riktigt bestämd på den punkten och inte alls förstått att man brukar dela på hyran, att den har inget med ägandet att göra.Nu låter det mer som att sambon inte vill ha några pengar.Hon ändrar sina uttalanden lite då och då.
    hur är du uppfostrad egentligen??
    "brukar"??

du vet inte vad överrenskommelse betyder va?
  • rött och guld

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-30 00:36:11 följande:

Nä, kött är bra, men det verkade inte vara så mycket av den varan till frukosten, det var den jag kommenterade.rött och guld skrev 2008-01-30 00:32:57 följande:
    jag äter då inte kött till frukost gör du??
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-30 17:24:53 följande:

Nu får du faktiskt förklara rött och guld, är du arbetslös eller långtidssjukskriven/förtids pensionär det framgår ju lite olika saker
    ja du det vet jag knappt själv ska jag säga!
    har jobbat totalt 10månader på 17år..
    det står "ung handikappad" på försäkringskassans bedömning.
    jag har psykiska funktionshinder.
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-02-27 22:37:16 följande:

ojojoj, vad folk som har gemensam ekonomi kommer få problem att ha egen ekonomi om de separerar.förstår INTE varför folk har gemensam ekonomi,är det för att den som tjänar mindre ska leva på den som har mer i inkomst?nä, var och en ska kunna leva på sin egen inkomst och inte vara beroende utav sambon!Detta har du skrivit i en annan tråd rött och guld, hur går det ihop med att du inte betalar någon hyra utan bor gratis hos sambon?
    gud vad du är avundsjuk för att jag och sambon är överrens om att det är hans lägenhet och då ska han betala för den,inte jag!
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?