Inlägg från: Neisti |Visa alla inlägg
  • Neisti

Ni som använder päls, Varför??

"Kopäls används ju endel, har de gjort iaf, som matta vet ja.."

Fast det är ju inte det som TS menar, hon skriver tom att det handlar om ren pälsuppfödning... Men som sagt så kan jag till viss del hålla med dej om att allt ska användas när man nu ändå slaktar...

• Neisti

Det blev visst inget citat... Inlägg 67 är förstås till TTOO

• Neisti

Så du menar alltså på fullt allvar att du som den store och starke människan, ska, och har rätt att plåga lägre stående varelser, bara just därför????? Du vet att människan oxå är ett djur va??!

• Neisti
    Alexiaa skrev 2008-02-02 23:18:30 följande:
    Men som sagt köper man päls torterar man inte djur till döds, så den jämnförelsen är extremt konstig.
    Det spelar väl ingen roll VEM som torterar om du sen stödjer det genom att köpa...!!!!!
  • Neisti
    TTOO skrev 2008-02-04 17:31:22 följande:
    Troligtvis.Nazisterna ansåg att judar och slaver var mindre än värda än råttor, och hon anser att alla människor är mindre värda än dem. Läste någon artikel någonstans där man jämförde miljöfascister med Hitler och det här borde ju utgöra ett praktexempel.
    Spelar det egentligen någon som helst roll vem eller vad som är mer värt än något eller någon annan?????!!! Detta handlar ju om onödigt plågeri oavsett vem som är mest värd.... Tycker att det är lite sandlådenivå på att sitta och jämföra så.. Djur behandlas fruktansvärt i dagens samhälle!! De behöver inte vara så....
  • Neisti
    MrM skrev 2008-02-05 08:11:24 följande:
    ladydahmer skrev 2008-02-05 07:52:20 följande:
    Nej, katter är ju framavlade för att vara så pass lugna att man kan låsa in dem i en etta i Vasastan utan att de klöser sönder soffan från ROOM. Genetiskt utspädda för att bereda ägaren största möjliga nöje. På samma sätt som våra hundar med platta nosar, korta bakben och minimala svansar. Varje nyinköpt katt eller hund späder på en sjuk industri där aveln driver arterna längre och längre bort från sitt ursprung.Mvh
    Jag kan verkligen hålla med om att vi avlar sönder våra husdjur, ofta så de får många "defekter" och sjukdomar på köpet! Vad man kan göra åt en sådan sak, är ju att inte stödja det.. Ändå anser jag att det allra främst gäller hundar! Att man har en vanlig innekatt däremot, som man vet, inte har något behov av att komma ut är ju inget djurplågeri!! Alltså en förkastlig jämförelse med pälsindustrin.....
  • Neisti
    Tomtemormor skrev 2008-02-05 10:31:56 följande:
    Så då har de ju vant sig vid att bli kastrerade och hållna inomhus. Tänkte inte på det.
    Ärligt?!!! En katt som är innekatt och som VILL ut, är det jävligt synd om... Men det finns faktiskt innekatter som trivs jättebra.. Min mammas tre katter är innekatter, vilket de faktiskt har valt helt själva!! Jag har försökt på alla sätt o vis att få dem att vara ute, men icke... Jag har själv två katter i mitt stall, varav den ena som har tillgång till både skog, öppna vidder och jaktmöjligheter, går ut några gånger på sommaren max!!! Detta är något han alldeles själv har valt, då det alltid är öppet ut... Fortfarande tycker jag att, det inte bara är fel ämne, utan att det är en mycket märklig jämförelse!!! De stackars innekatterna/Pälsindustrin!!!!
Svar på tråden Ni som använder päls, Varför??