Ni med Rottweiler!!!!!
Vår familj har en rottskille som snart blir 9 månader.
Min killes mormor har sen tidningsartikeln för ca en månad sen fått för sej att hon inte gillar våran hund, vilket jag inte alls förstår!
Hon har tidigare haft lite problem med rasen för hon blev ordentligt skrämd vad jag förstår för några år sedan av en rottis. Men hon har träffat våran sen vi fick honom när han va pytteliten och har träffat honom flera gånger och klappat honom och pratat och gullat med honom, men nu helt plötsligt så vill hon inte ha med honom att göra. Vi köpte tidningen bara för att läsa om de olika olyckorna som rottisar tyvärr var iblandade i och HON tom SPARADE sin tiding för att ge till oss, jag menar inte säljer vi vår hund för att en sån artikel står i tidningen? Vad var budkapet med att ge den till oss liksom? Hade vi haft en labrador hade hon inte tänkt på oss kan jag tänka mej.
Hon var hemma hos oss i lördags och vår hund är ju väldigt sällskaplig och alla andra som va här känner honom och klappade ju honom men inte hon, han försökte flera gånger men till sist sa hon :
Nej, gå härifrån jag tycker inte OM DEJ.
Då blev jag lite irriterad och sa:
Men varför, han har väl inte gjort dej något och han ÄR bara en valp fortfarande, vilket du vet om.
Då sa hon inte mer men kliade honom lite på huvudet.
Jag kan förstå att gamla människor blir lite skrämda av att läsa om olyckor där folk dött för rottisar har bitit dom, jag hade en pitbulltik för några år sedan när dom var hårdstämplade som "kamphundar" Och fick ALLTID försvara henne och rasen, ska jag behöva göra det igen?
Folk får så lätt fördomar, så har det alltid varit och kommer alltid att vara men det är så tråkigt att man IGEN ska behöva försvara sin hund, och jag VET att man aldrig ska lita på sin hund till 100%, men han är fortfarande en valp och hennes beteende kan jag bara inte förstå när hon känner hunden från start...
Jaja, ville bara få ur mej detta som gnagt lite i mej....