Byta personnummer?
Ja, som sagt, kan man byta personnummer och om ja, hur gör man?
Min kära bror verkar ha tecknat ett kontrakt i mitt namn och jag kan bara tänka mig att det har fungerat för att han vet de fyra sista siffrorna...
Ja, som sagt, kan man byta personnummer och om ja, hur gör man?
Min kära bror verkar ha tecknat ett kontrakt i mitt namn och jag kan bara tänka mig att det har fungerat för att han vet de fyra sista siffrorna...
Ok. Polisanmäl honom direkt!
Håller med ovanstående - du kan inte byta personnummer för något sådant. Dessutom är det inte så att din bror bara känt till de fyra sista siffrorna - han har förfalskat din signatur, det är lite allvarligare. Polisanmäl och säg upp kontraktet! Hur kunde förresten din bror använda ditt kvinnliga personnummer och ditt namn - han är ju man??
Och varför i herrans namn har han gjort det? Behöver han bostad och tänker betala hyran själv eller tänker han dra på dig skulder?
Jag har hört att om man flyttar till Norge, skaffar ett arbete där så att man kan bli medborgare, så får man de fyra sista siffrorna utbytta efter ett antal år typ 5.
Kan man göra en kreditupplysning på sig själv?
Ja!
Anonym (TS) skrev 2008-01-30 14:39:20 följande:
Om man vet att någon har ansökt om något i sitt namn och därmed också gjort en förfalskning av namnteckning fårman polisanmäla detta.Kontakta även företaget eller vad det nu är och säg att din bror använt sig av sitt namn. Naturligtvis ska du också säga till din bror, jag hade blivit jättearg.
Man ska inte acceptera sådant.