• MissSophiaS

Gammal bilbarnstol??

Vi har fått en äldre modell på bilbarnstol av min sambos mamma. Men det har ju uppdaterats så väldigt sedan de var moderna.. Ska vi satsa på att köpa en nyare modell?

• Svar på tråden Gammal bilbarnstol??
  • MissSophiaS

Hur vet man om det är ett babyskydd man har?
    Jag kan verkligen ingenting om sånt här! =/

• MissSophiaS
    Annamaja skrev 2008-01-30 15:57:58 följande:
    Man ska inte använda en stol som är 10år eller mer och så man bör inte köpa en stol man tänkt använda som är äldre än ca 5 år efter som oftast vill använda dem ett par år minst. Det ska stå under stolen hur gammal den är, allså vilket år den tillverkades. Brukar vara en cirkel med pilar och massa siffror om jag inte minns helt fel. Du har ingen bild på den?
    Nej, jag har ingen bild på den. Tyvärr.
  • Moniqe1979
    SoR skrev 2008-01-30 15:59:54 följande:
    Hur vet man om det är ett babyskydd man har? Jag kan verkligen ingenting om sånt här! =/
    babyskydd kallas ofta den första "stolen" som är som en liten lift med ett bygel handtag som man lätt kan bära med sig. Bilbarnstol = spänns fast i bilen och där sitter den = inget man kånkar runt på och då absolut inte med barnet i.
  • MissSophiaS
    Moniqe1979 skrev 2008-01-30 16:03:07 följande:
    babyskydd kallas ofta den första "stolen" som är som en liten lift med ett bygel handtag som man lätt kan bära med sig. Bilbarnstol = spänns fast i bilen och där sitter den = inget man kånkar runt på och då absolut inte med barnet i.
    Så ett babyskydd har en båge att bära i? Det har inte barnstolar?
  • Moniqe1979
    SoR skrev 2008-01-30 16:04:19 följande:
    oftast ja. men inte 100% alltid, men är iallafall den första stolen som änvänds från nyfödd till 10-13 kilo beroende på märke och modell.
  • Annamaja
    SoR skrev 2008-01-30 16:04:19 följande:
    Ja förrut kunde det även vara rämmar som man bar i, men längre tillbaka var det bara en liten balja. beroende på hur gammal den är. Gå in på tex. www.akta.se där kan du se skillnaden på bilstol och babyskydd
  • mee2

ja köpte en bilbarnstol i november å den e bäst före märkt med dec 2013

• mee2

menar ett babyskydd det va en akta graco logoco s

Svar på tråden Gammal bilbarnstol??