• Roisin Dubh

Betalar du dricks på restaurant här i Sverige?

Jag har nog haft samma fråga och diskussion ute en gång tidigare men det var ett tag sedan så jag dammar av frågan. Glad

Själv betalar jag aldrig dricks. Jag tror nämligen att dricks bara cementerar en förlegad syn på serveringspersonal och hjälper till att hålla deras riktiga löner nere. Att dricks försämrar deras yrkesstatus.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 02:22
    En artikel i ämnet: www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&previousRenderType=5&d=1060&a=328160

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Betalar du dricks på restaurant här i Sverige?
  • kengru

Ja, Alltid, men hur mycket de får beror på hur jag har tyckt att servicen varit.

• MrM

Så länge servicen varit till belåtenhet. Dock inte på vanliga lunchrestauranger.

Mvh

• LuMa
    MrM skrev 2008-01-30 20:31:57 följande:
    Så länge servicen varit till belåtenhet. Dock inte på vanliga lunchrestauranger.Mvh
    Samma här.
  • Im Fabulous

Nej det gör jag inte.

• Majuni

självklart, servicen ska ha varit mycket usel om jag inte skulle ha gjort det!

• jennie ellie

Givetvis gör jag det, alltid fast i olika stprlekar. Bra mat och service upp till 100 kr, ok mat och service 30-40 kr

• Catch

Ja, om jag är nöjd med servicen.

• giftgrodan

Ibland, men jag vill egentligen inte! Jag har också hört att det vore bättre om ingne betalade dricks så arbetsgivarna fick lite press på sig...

• pajas01

fast att vänta på arbetgivare e ju lite vl lång sökt.. med den skit lönen så ger jag gärna dricks OM de är bra service annars ger jag absolut inte.. jag betalar ju för att få en trevlig stund och god mat =))

Svar på tråden Betalar du dricks på restaurant här i Sverige?