Inlägg från: Anonym (Hayes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hayes)

Starta eget företag

Hej!
    Skriver anonymt, eftersom inget är planerat elelr så.. har bara lite funderingar kring att starta eget företag..
    Jag är så sugen på att få starta ett eget företag, ska till arbetsförmedlingen på måndag och ska prata med honom lite om det finns nån kurs för detta..

Är det någon som har startat eget företag här.. kan ni berätta allt om hur ni gick till väga..
    - hur kom du på att starta eget?
    - fick du hjälp från arbets?
    - hur gick det ekonomiskt?
    - hade du nån utbildning för just detta?
    - går företaget ännu runt eller fick du stänga stället?

ALL erfarenhet vill jag höra..

• Svar på tråden Starta eget företag
  • Anonym (Hayes)

Tack för alla era svar..

Jag är fullt medveten om att detta är väldigt jobbigt att starta eget, tuff tid samt mycket arbete.. Kan gissa att det är mycket svett och många tårar innan man kommer igång på riktigt. Och att det tar mkt tid.

Vill ni bertätta vad ni har för företag?

Jag har själv ingen företagsutbilning, är eg undersköterska..haha MEN jag vill så gärna starta eget och jobba för mig själv så att säga. Tycker oxå om att arbeta från hemmet, bestämma lite själv hur och när man vill jobba (inte nu hur som helst) Men det måste ju vara som så friare att ha efetr när man väl kommer på fötter.

Min affärsidé tror jag skulle kunna funka här i vårat lilla samhälle. men det är ju inget man vet säkert förränm an har testat.

Har ni nångång kännt att - nu ger jag upp!!! ?

Fick ni något startkapital från af eller någon annans stans.. är inte alls insatt i detta, men jag vill så gärna gå en kurs för detta. Så man har en liten hum om vad man ger sig in i.

• Anonym (Hayes)

En fråga till..

Vaddå kan man aldrig ha semester? Om nu företaget går jätte bra efeter kanske nåt år.. kan man inte ha betald semester då..

Tanken med denna dröm är att jag och min svägerska ska öppna tillsammans så det blir som bara hon o jag som jobbar... Sen vet man ju aldrig om det utvecklas o blir större o går superbra då kanske man kan anställa mer, men just nu så är det tänkta att bara vara vi.

• Anonym (Hayes)

Tack för alla tips...

Finns det fler så skriv

Och jag är arbetslös.. För att kunna jobba så verkar enda utvägen att starta eget. Ont om jobb, men man ska ju inte starta bara för startandes skull, utan man måste ju vilja oxå..

Svar på tråden Starta eget företag