Starta eget företag
Jag blev arbetslös, för mig gav inte kurserna mycket.
Tog innan o ragga jobb, gjorde marknadsundersökning, lyckas få några månaders jobb, checka vad alla andra debitera, hur dom utförde allt, genom att bara besöka dom på plats, snacka med dom.
Har sedan satt mig i styrelser, där HSB nu hatar mig som ordförande, arbeten som går ut via dom går via konsulter, upphandling, plus påslag på fakturor, som ordförande kan jag lämna lägre pris, dels för jag gör allt själv. HSB anser jag är omoralisk i mitt handlande, men inget man ska bry sig om, jag kan räkna, ser att påslag från HSB brukar handla om ca 25% på totalkostnaden, vilket är ganska horribelt med tanke på 1 milj blir 1,25 milj , jag lämnar lite lägre och vinsten blir mycket bra.
På så sätt kan jag aldrig mer vara anställd, mellan uppdrag kan man lägga in ledigt, ta en vecka här o var, samt vanlig full semester.
Allt handlar om kontakter, fixar man dessa kommer uppdragen av sig själv, placera sedan dig på rätt ställen, där du kan nå ut, komma åt uppgifter, som ordförande får jag alla priser av alla andra som räknat, man lär sig snabbt vart alla lägger sig i pris, inte nog med det man attesterar varje faktura tillsamman med vice vd, man har exakt koll, vilket gör att man kan räkna mycket exakt och få en mycket bra insikt i allt.
Fixa kunder först, placera dig rätt, på så sätt fungerar det överallt, ända från landstinget till regeringen, man tar sig fram via kontakter o placering.