• dilba

Ingen mage v.17 :-(

Svar på #12
    för mig är det som för HAWA här ovanför, nätt och smidig som ett kylskåp i skolbespisningen... när jag väntade första var jag stor som ett hus, kompisen var en vecka före mig och hon såg ut att ha svalt en ärta ungefär....guuud så avundsjuk jag var på henne!!! all den där huden ska ju ta vägen nånstans sen!!!!

Med nr tre skulle jag försöka hålla det hemligt fram till v 12 iallafall...men jobbarkompisarna såg det i v 10 så det gick inte...
  • dilba
    Svar på #14
    Det beror rätt mycket på hur livmodern ligger, en del har som jag framåtlutad livmoder och då syns det tidigt, andra har den lite mer bakåttippad och då syns det senare. Sen tar barnen lite olika stor plats också kan man väl tänka...mina klumpar på 4,5 kg tar nog lite mer plats än ett litet frö på 2,8 ; )
  • dilba
    Sissela skrev 2008-02-11 19:43:35 följande:
    Hej! ja kände precis som du men magen kommer, ja lovar min synted knappt förrän v 20 o ännu mer nu är i vecka 27, men lite störande att alla ska kommentera.var glad att du inte är som en bjässe oftast är det mest vätska eller fett!!!!!kram
    HAHAHA... ja men ni ska ju vara glada över det!! Det klart man vill att folk ska se att man är gravid, men när man ser ut som att man ska föda vilken dag som helst när man är i vecka 20, då lovar jag att det är tungt att bära magen framemot v 35!!!
    Jag har fått stått ut med motsatsen jämt, att folk kommenterar hur stor jag är och undrar om det månne är två eller tre barn där inne. Att folk säger lite gulligt "hej tjockis". och "GUUUUD jag som trodde att du redan hade fått, du har ju varit tjock huuur länge som helst"

Oavsett om man har liten eller stor mage eller en helt normal så tror jag att folk tar sig friheten att kommentera och klappa och känna. Man får nog stå ut helt enkelt.
Svar på tråden Ingen mage v.17 :-(