Inlägg från: Danielsmamma |Visa alla inlägg
  • Danielsmamma

Färger: Pojk- eller flickfärg?

Min pojk på 4år ser lite så här på färger

lila,rosa flcikfärger

blå,svart pojkfärger

men ska fråga han sen va han tycker om dom andra färgerna, intressant att få veta hur barn ser på det.
    Daniel 040108
  • Danielsmamma
    zandrha skrev 2008-01-31 15:08:33 följande:
    Jag skulle aldrig få för mig att fråga ett barn vad som är pojk- respektive flickfärg, alla färger är till för alla, o det kommer mina barn lära sig! = )
    Bara för man frågar ett barn vad tycker så är det inte fel. Man har rätt att fråga sitt abrn olika saker hur hade du tänkt att man annars hade fått reda på vad dom gillar  och inte gillar eller hur dom tänker??

Sen så har ja tyckt ialla år att flick e rosa blått  e pojk bara senaste året folk ska ändrapå det.
    Daniel 040108
  • Danielsmamma
    zandrha skrev 2008-02-01 18:19:20 följande:
    Jag kan fråga mitt barn vad de gillar för färg ja... men jag tänker inte lära henne att dela upp färger efter kön, därför kan jag ju inte ställa frågan vilken färg som "tillhör" vilket kön, eller hur?
    Finns  genuspedagog här med men såg till att min son inte hamnade på det dagiset. Men alla väljer olika. Kommer ovasett alla här på fl tycker lära min son hur ja vill och anser inte det är fel att han ska veta skillnaden på flick å pojk och inte springa runt med prinsesskläder eller prinsessleksaker. alltså ja uppfostarar han så som min mamma eller min sons farmor uppfostrade sina barn och inget fel på oss.

Du behöver ej fråga så om vilket kön du ej vill.
    Daniel 040108
Svar på tråden Färger: Pojk- eller flickfärg?