Byte från spjälsäng till växasäng?
När bytte ni från spjälsäng el liknande till större säng ex växasäng??
När bytte ni från spjälsäng el liknande till större säng ex växasäng??
Vi bytte till växasäng när sonen var 1år och 9månader.
Vi har en tvåråing och väntar nr 2, av det skälet så får hon ju snart lämna sin spjälsäng...Fast vi står i valet och kvalet om vi ska köpa växasäng eller gå direkt på stor.
Jag undrar om hon kommer att stanna i sängen när hon har möjligheten att ta sig därifrån samtidigt är det väl bättre att ta itu med det nu än då bebisen är född, mycket omställning på g.
Kram och lycka till!Psst! Har du tittat in dig på nå´n särskild säng?
Vi har fallit för Troll Växasäng, 1795 kr på Babyproffsen plus madrass. Närapå 3000 kr för bådadera känns lite lyxigt..
Nej, vi tänkt fara o titta lite i helgen. Sonen fyller ju just 1år så han e ju int så gammal, men han e stor för sin ålder. Han ligger o bökar o fastnar med benen i spjälorna o vaknar o skriker... så därför tänkte vi om man kanske sku byta till en större.
Dottern var ju 2 när hon fick sin, men sonen är lika stor redan som dottern var då.
Vi bytte till växtsäng i mellandagarna då var våran dotter 1 år och 9 månader.
De första fyra nätterna fattade hon inte att hon kunde gå ur den men sedan hade vi en fem - sex kvällar som hon studsade upp lika snabt som vi la henne. Men nu somnar hon utan att gå upp något, men någon gång mellan 12 och 5 brukar hon tassa in hos oss och får då sova med oss en stund.
min son e 13 månader o jag började idag me växasängen.. =P
han sover lite middag just nu, andra gången idag så han e trött iaf..
lägger ja honom o går ut från rumet så tar de en minut sen e han ute ur rummet
så ja lägger mig stället me honom, så somnar han inom 7 min o ja kan gå ut därifrån.
hade tanken på o lägga honom där ikväll, för natten med, men tro jag ska hålla mig ett par dagar, iallafall tills han lärt sig ordentligt att man sover i den sängen o inte går ur hela tiden o så. =)
Min son kan inte gå än, så han ska väl inte ta sig ur den... bara han inte ramlar ur den sen o slår sig. Måste fundera än om det kanske e för tidigt redan? Men han hatar spjälsängen.
Han blir 1år 26 feb.
Dottern är 17 månader och jag har funderat på att byta till växasäng. Hon sover hela natten, men rör sig väldigt mycket.
Hur ska man "introducera" sängen?
Tänk om hon faller ur sängen eller börjar gå upp på nätterna?