Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

Dyrt att äta nyttigt!

josefsmamma skrev 2008-02-03 23:27:09 följande:
    Nej verkligen inte!Absolut inte när det gäller köttfärs, då förstör fettet smaken helt... det är ju skitäckligt med sådan köttfärs... det ska MAX vara 10% om det ska räknas som ätligt anser jag
    läs här:

www.ellematochvin.se/&tid=print&print=yes
  • rött och guld

svarar på TS: JA det är dyrt att äta nyttigt.
    sedan vad nyttigt är, det är olika i allas ögon.

• rött och guld
    josefsmamma skrev 2008-02-03 23:34:47 följande:
    Var står det att man ska välja den färs med mest fett i?
    gud va du har hakat upp dig på färsen...

Några ord om fett
    Intensivt uppfödda djur som slaktas så snart som möjligt hinner inte bygga upp några fettdepåer att tala om. Det kan ju låta positivt. Men fett är smakbärare. Kött med fett smakar helt enkelt mycket mer och godare.
  • rött och guld
    josefsmamma skrev 2008-02-03 23:35:45 följande:
    och äta mer grönsaker- mindre kött för det gör stor skillnad.
    vi gör tvärtom, skippa kolhydraterna, de är inte naturligt.
  • rött och guld
    mejram skrev 2008-02-03 23:38:24 följande:
    Men lägg ner nu - ingen tillför ju något konstruktivt här. Gå och sov i stället.Men det kanske är middagsdags, förresten.....
    japp, står och fixar med oxfile`n
  • rött och guld
    sniwa skrev 2008-02-04 13:13:02 följande:
    Finns inget som heter att man ska i detta fall. Änvänder man kolhydrater som energikälla så bör man äta fem gånger om dagen för att hålla blodsockret på en jämn (ganska hög) nivå, och för att fylla på enegri. Kolhydrater triggar matlusten så man är hungrig ofta.När man använder fett som energikälla blir man mätt längre och behöver inte äta på längre tid eftersom blodsockret hela tiden ligger på en låg nivå. Enerign från fettet varar alltså längre än kohydratenergin.När jag åt den vanliga kosten så var jag hungrig och sugen nästan jämt, vilket jag slipper nu.
    helt rätt!
    jag blir hög på kolhydrater ,eftersom det blir till socker i kroppen.
  • rött och guld
    Zone skrev 2008-02-04 14:16:53 följande:
    Du hittar ju på. Jag är absolut inte kolhydratfobiker men jag ser rött när folk säger saker som är så uppenbart fel.Späckat med vitaminer skriver även du, vilka då? Det är snarare du som är svår att ta på allvar för du skriver enkom att det är späckat med.... ja, skriv nu, med vaddå? Jämför med en banan, vad är nyttigast och enklast? Vad är späckat med vitaminer, mineraler och annat?
    ja, det kan du ju läsa här:

sv.wikipedia.org/wiki/Havregryn
  • rött och guld
    Mint skrev 2008-02-05 06:44:21 följande:
    Det verkar florera uppfattningar numera (främst här på Familjeliv) om att fett helt plötsligt blivit magiskt och försvinner av sig själv när det hamnat i magen, medan kolhydrater hoppar ner och vänder i magsäcken för att sedan sätta sig permanent under huden som fett. Det är ju bra att 80-talets fettpanik möter lite motstånd men det är ju fortfarande så att förbränner man den energi man stoppar in, så blir man inte fet.
    precis, så länge man rör på sig ordentligt kan man äta gott.
  • rött och guld
    Isolde skrev 2008-02-05 13:12:03 följande:
    Även vegetarianer kan äta onyttigt.
    väldigt bra sagt! det är lättare att få näringsbrist för vegitarianer, det är därför det finns speciella "vegetarian"tabletter
  • rött och guld

Bästa jag skrev 2008-02-05 23:42:44 följande:

rött och guld skrev 2008-02-05 14:20:43 följande:
    Ja visst. Det bästa är å äta mkt kött med mkt fett. Skippa grönt. Dom där "vegetarian" tablettarna finns dom brevid "smart i huvudet" tablettarna i affären?
    nä, de finns på apoteket!
    här:¨
    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=116837&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
  • rött och guld

Virriga Vera skrev 2008-02-06 05:47:00 följande:

rött och guld skrev 2008-02-05 14:20:43 följande:
    Var finns de tabletterna och vad heter de?
    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=116837&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
Svar på tråden Dyrt att äta nyttigt!