• Esa

Hur lång väntetid är det på de privata IVF-klinikerna i Göteborg?

Som rubriken lyder, Hur lång väntetid är det på de privata IVF-klinikerna i Göteborg? Läkaren vill sätta upp oss på kö till sommaren men vi orkar inte vänta, är för påfrestande, så vi funderar på att söka hjälp på en privat klinik.

• Svar på tråden Hur lång väntetid är det på de privata IVF-klinikerna i Göteborg?
  • Esa

Då ska jag höra med dem. Vad tycker du vi ska göra. Ví har försökt få barn i 1,5 år och haft två missfall. Ska vi vänta eller satsa på Carlanderska redan nu? Är det bättre att gå privat? Vill verkligen ha barn...

• Esa

Du kanske har rätt där med pengarna. Det kanske är bättre och ringa min läkare och säga att vi inte vill försöka fram till sommaren utan vill sätta upp oss på kö nu. Talar jag om att vi mår väldigt dåligt av det här så kanske han går med på att sätta oss på kö tidigare...

• Esa

Någon annan som vet väntetiden?

• Esa

Hur lång tid tog det innan ni fick tid för utredning? Är det bra på IVF kliniken?

• Esa

Mulan, jag önskar dig verkligen all lycka!!!

Simba79, 3-4 veckor var ju väldigt snabbt!

Får jag fråga en sak, vad kommer det sig att ni valde att gå privat? Vi står liksom i valet och kvalet...

• Esa

Vi är 28 år och i vårt landsting gäller vårdgarantin som är max 3 månader. I vårt fall är frågan om läkaren vill sätta oss i kön nu direkt istället för att vänta tills sommaren...

• Esa

Jo, vi tillhör Västra götalands län. Vår läkare säger att det måste gå ett år från det att man har varit gravid och jag fick ett missfall i september och det räknas som en graviditet. Han säger att han kan sätta upp oss på kö i juni så att vi kan påbörja behandling i september. Frågan är dock om man orkar vänta så länge...

Svar på tråden Hur lång väntetid är det på de privata IVF-klinikerna i Göteborg?