Inlägg från: Mälaröbo |Visa alla inlägg
  • Mälaröbo

6-årskalas!?

Jag skulle vilja ha lite tips till min dotters 6-årskalas.
    Hon själv vill ha skattjakt, nån lek och glassfika.
    Jag tänkte även lägga till nåt pyssel så de får med sig nåt hem, eller blir det för mycket??

Kalaset kommer att vara ett tjejkalas och pågå 2 timmar (eller ska man öka på till 2,5 eller 3??) och jag vill gärna ha tips och idéer om tidsplan och innehåll!

• Svar på tråden 6-årskalas!?
  • Mälaröbo

Vi tror att det blir ca 10 tjejer på kalaset.
    Hur leker man popcornleken?? Låter intressant!

Jag funderar på om de ska pärla med lite finare pärlor, eller dekorera något, tex askar, med glitter och stenar mm.

Funderar på om skattjakten ska vara utomhus, precis innan de går hem... Då är de klädda och klara när föräldrarna kommer, men då måste man ju se till att de har kläder till det...

• Mälaröbo

Planerna har ändrats något då jag blivit tvungen att operera en fot och inte får stödja på den.
    Har bestämt att kalaset får bli 2 timmar långt och inleds med att alla tjejerna får en guldpapperskrona som de får klistra lite pärlor och glitter på.
    Sen får de leka lite fritt fram till fikat (glass mm).
    Efter det blir det lite fri lek innan maken tar med dem ner i källaren och leker Hela havet stormar ett par gånger, och under tiden förbereder jag en kort skattjakt på övervåningen som leder till godiset som de ska ta med hem.

Tror det blir lagom.

Gillar egentligan att fixa och dona men känner samtidigt att jag sätter sig själv i klistret om jag sen ska "bräcka" mig själv varje år.

Dottern vill ha glass, skattjakt och Hela havet stormar så jag tror jag sparar på "krutet" tills hon själv ber om mer...

Svar på tråden 6-årskalas!?