• Mithera

6-årskalas!?

Två timmar är lagom för ett kalas - tycker jag . På det brukar man hinna med presentöppning, fika, ett par styrda lekar, lite fri lek och så skattjakt/fiskdamm.Vill du ha pyssel så är det ju bara att kapa lektiden. Hur många barn är det som kommer? Tidsschemat blir ju lite beroende på hur många barn det är...

Min yngsta (fyller sju om en vecka) vill ha popcornleken, dans-stopp och gömma nyckeln som lekar på sitt kalas. Det är väl lekar som även passar på ett sexårskalas.

Pyssel för många barn på en gång skulle inte jag ge mig på - det har jag inte tålamod till . Kul grejjor är dock att måla på glas/mugg, göra figurer av cernitlera (måste brännas i ugn), potatistryck på t-shirts (torktid?) förutom det vanliga hederliga "pärlandet" då .

• Mithera
    Mälaröbo skrev 2008-02-10 22:11:15 följande:
    Hur leker man popcornleken?? Låter intressant!
    Man häller ut popcorn på en bricka/tallrik/e.dyl. Ett barn lämnar rummet, de andra bestämmer vilket popcorn som är "pip-popcornet". Barnet som lämnade rummet kommer tillbaka och får nu äta popcorn från brickan. När hon (eller han) tar "pip-popcornet" ropar de andra barnen "piiiip" och då får hon sluta äta. Ett nytt barn lämnar rummet, nya popcorn fylls på och ett nytt blir "pip", o.s.v. Mycket skojigt .
Svar på tråden 6-årskalas!?