• LillTållon

    BF i början på Mars ngn?:-)

    Ja... här har vi BF 7.3... idag har jag haft förvärkar! Inte ql alls!
    Hade som mensvärk i natt när jag vaknade + att jag hade ont i ryggen!
    Hur långt har ni kvar och hur mår ni?

  • Svar på tråden BF i början på Mars ngn?:-)
  • Annika26

    Hallå!
    Jag har BF 1:a mars. Jag mår helt okej. Lite sammandragningar och förvärkar, men inget som jag inte står ut med. :)
    Dock sover jag otroligt dåligt. Får springa på toaletten var och varannan minnut nätterna igenom och bebben ligger inte stilla en sekund när jag själv ligger ner. Har även börjat må lite illa igen, (mådde pyton i början av grav.)men än sålänge är det "okej".

  • LitenBlomma

    Jag har BF 7/3. Kände av hemska förvärkar igår när jag gick en runda till affären, annars ligger jag mest hemma och vilar. Hade så ont så jag var nära att börja gråta på vägen hem, trodde nästan att det var nåt på G men sen släppte det när jag fick lägga mig ner en stund.
    Kan oxå känna mig illamående, ofta på morgonen när jag ska äta frukost.


    Son -02 & bebis i magen 7:e mars -08
  • Nina 77

    Hej!
    Också BF 1 mars. Har mått bara bra och inte kännt av några förvärkar bara sammandragningar (kanske är samma sak?) men en väldigt livlig bebbe när man ska sova så klart:)

    Har nu fått reda på att han ligger i säte, fick lite panik till en början men nu börjat vänja mig vid tanken.

    Börjar ni bli nervösa inför förlossningen?

  • LitenBlomma
    Nina 77 skrev 2008-02-03 17:17:35 följande:
    Hej! Också BF 1 mars. Har mått bara bra och inte kännt av några förvärkar bara sammandragningar (kanske är samma sak?) men en väldigt livlig bebbe när man ska sova så klart:)Har nu fått reda på att han ligger i säte, fick lite panik till en början men nu börjat vänja mig vid tanken.Börjar ni bli nervösa inför förlossningen?
    Här i Kalmar får man inte föda i säte, då är det kejsarsnitt. Har du fått tid för vändning?
    Son -02 & bebis i magen 7:e mars -08
  • LillTållon

    Här får man föda i sätesläge om babyn är max 3500g!
    Jag mår dåligt mellan varven! Men inte hela tiden!

    Är det erat första? Här är det andra barnet! Har en dotter på 3 år från förr!

  • LitenBlomma
    LillTållon skrev 2008-02-03 18:40:35 följande:
    Här får man föda i sätesläge om babyn är max 3500g! Jag mår dåligt mellan varven! Men inte hela tiden!Är det erat första? Här är det andra barnet! Har en dotter på 3 år från förr!
    Mitt andra, den första fyller 6 år nu i slutet av februari. Jag hoppas att bebisen väljer en egen födelsedag

    Men det är ju tydligen svårt att beräkna födelsevikt, både enligt egen erfarenhet och från vad man har läst här på FL. Min lille kille skulle väga "normalt" vilket är runt 3500 och jag frågade specifikt om han skulle väga närmare 4 men då skrattade hon bara och sa att "nejdå han kommer att bli alldeles normal". Ut kom en stor klump på 4370, på BF dagen.
    Son -02 & bebis i magen 7:e mars -08
  • Ela86

    Jag har BF 3 mars =) Har förvärkar... Inte alls trevligt. Har fått väldigt ont i nedre delen av ryggen, dock känns det inget i magen så jag har nog bara legat konstigt el nåt. Är uppe mkt nu på nätterna o måste kissa, därav blir det svårt att somna om. 29 dgr kvar o jag håller nedräkningen =)

  • Cheeky82

    Halloj!!

    Har BF enl. UL 16 mars (vilket är tekniskt omöjligt ). Men ska in för igångsättning 4:e mars om inget hänt innan dess. Har varit inne på förlossningen någon gång pga att lilla tjejen har så bråttom ut. Men nu stoppar dom inte det mer om det skulle hända igen.
    Har mycket molande värk, förvärkar och ont i ryggen. Men ska inte klaga då förra graviditeten var pest o pina. Dessutom har det ju gjort lite verkan då livmodertappen påverkats och jag börjat öppna mig, kan ju hopas att det blir mindre pina när det väl är dags då hihi.
    Har en dotter som är 19 månader.


    Litenblomma- Usch att de räknade fel på det hållet. Här var det tvärtom, de sa att min första dotter skulle väga MINST 5 kg men ut kom en tjej på 3802g. Undrar hur man kan ha så fel.


    Mamma till CELINE 060613 gravid med SAVANNA
  • LitenBlomma
    prinsessan ska bli storasyster skrev 2008-02-03 19:28:33 följande:
    Halloj!!Har BF enl. UL 16 mars (vilket är tekniskt omöjligt ). Men ska in för igångsättning 4:e mars om inget hänt innan dess. Har varit inne på förlossningen någon gång pga att lilla tjejen har så bråttom ut. Men nu stoppar dom inte det mer om det skulle hända igen.Har mycket molande värk, förvärkar och ont i ryggen. Men ska inte klaga då förra graviditeten var pest o pina. Dessutom har det ju gjort lite verkan då livmodertappen påverkats och jag börjat öppna mig, kan ju hopas att det blir mindre pina när det väl är dags då hihi.Har en dotter som är 19 månader. Litenblomma- Usch att de räknade fel på det hållet. Här var det tvärtom, de sa att min första dotter skulle väga MINST 5 kg men ut kom en tjej på 3802g. Undrar hur man kan ha så fel.
    Oj, då kan det bli snart då?! Har ni allt klart ifall att?
    Son -02 & bebis i magen 7:e mars -08
  • LillTållon

    Ela>> låter som om du har ngt på G så småning om! har sj oxå i ryggen nu igen! Har varit borta idag på dagen men värkar komma tillbaka!

  • Cheeky82

    Liten blomma- Ja det här hemma e fixat. Bara bb-väskan som ska packas. Har tänkt göra det ett tag nu men kommer aldrig riktigt till skott. Har ställt in mig på att knipa ien ordentligt till TIDIGAST 1:e mars hihi inte för att jag har så mycket att säga till om men men...


    Mamma till CELINE 060613 gravid med SAVANNA
  • Krokusen

    Jag har BF 1 mars och jag är otroligt trött på att vara gravid nu. Jag kan inte heller sova på nätterna och på dagarna kan jag knappt hålla mig vaken. Jag har otroligt dåligt järnvärde och jag käkar järntabletter men de hjälper inte. Jag ska få järndropp om det blir för besvärligt. Ni som ska föda i början av mars, jobbar ni fortfarande?

  • Nina 77
    Svar på #4
    Om han inte vänt sig på onsdag så skulle bm ta upp alternativen så jag antar att hon menade vändningsförsök och det lät som hon skulle ringa sjukhuset på en gång i så fall. Här tror jag de röntgar bäckenbotten om man vill föda i säte för att se om det går men jag tar nog heller ett snitt.

    Hoppas inte jag blir snuvad på en vanlig förlossning, det är ju det jag vill helst.
  • Nina 77
    Svar på #12
    Nej, jag har slutat jobba och det är sååååååå skönt :)
  • Yesziqa

    hej hej! Har beräknat bf 4:e mars och är ur less på att vara gravid nu, Är så full med vatten att jag inte kan ha mina egna skor å knappt kan böja på fingrar å tår + att jag haft foglossning sen ca v20 som bara blir värre å värre, så någe tal om sömn är det inte jag kan inte sova oavsett om jag är helt slut eller ej.. *suck* Läängtar tílls den lill* kommer.. Hoppas att det inte är en jätte bebis hade sf på 34 i v35:S själv var jag en jätte baby på 55cm å vägde 4280...Ärftligt?!

  • Ela86

    Undrar om d e ärftligt jag me :) Jag va en bebis på 4200 gram o min sambo 4000 gram. dock "normal" långa. men jag ligger på 32 i Sf i vecka 36 nu.. så.. ja jag vet inte... Jag sluta jobba för en månad sen. Härligt,men längtar tillbaka lite!

  • Yesziqa

    jag har varit hemma heltids sjukskriven sen v22.. Hade aldrig klarat att jobba ïnte ens en dag till.. hade redan pressat mig själv så långt det bara gick...

  • Mollan70

    Är beräknad till den 3 mars
    Barn nr 3.Mina killar är stora fyller 10 och 15 år .
    Nu väntas nr 3 med samma pappa.
    Har ont i korsryggen och även förvärkar ibland.
    Mkt sammandragningar

  • Mamma till två flickor

    Hej, jag har bf 5 mars med mitt andra barn, min flicka är 9 år. Jag tycker inte jag känner av ngt av varesig sd eller förvärkar. Hm, jag som tycker hon skall komma ut nu då jag är trött på detta. Tycker det är hemskt jobbigt att vara så otymplig som man är, trött hela tiden, andfådd av allt mm mm. Känner alla ni här inne av sd och förvärkar ??

Svar på tråden BF i början på Mars ngn?:-)