Inlägg från: hästhov78 |Visa alla inlägg
  • hästhov78

Samvård eller isärvård?

Knäppisen kan instämma med dig sedan hade vi fö tur som hade förlossning,bb och neo på samma våning två nätter låg jag på bb för att sedan få familjerum där vi bodde först utanför avdelningen och sedan inne i anslutning till barnen då de ej låg på intensivrummet längre. Vi var på NÄL och säga vad man vill men jag är glad jag ej bor i stan. Kommer från Göteborg men har flyytat till "landet" och många frågade om jag inte skulle känna mig tryggare att föda på Östra i GbG men NEEEJ.. inget ont om det men på NÄL var alla fantastiska. Suverän personal och där kände man att man som förälder var välkommen i alla sammanhang. hade samtal med läkarna varje dag i början flera ggr men sen dagligen på ronden osv..

Det känns som det vore naturligt vet bara vad hemskt det kändes när jag på bb skulle ut o ta mat osv där gick alla lyckliga mödrar med sina små bebisar medan våra två låg och kämpade den ena för livet.. Så håller med TS det vore helt självklart med Samvård och att skickas hem på nätterna.. helt otänkbart!!! Skulle inte pallat det i af!!

• hästhov78

hmm jo och man talmar ju ej direkt in att föda för tidigt!!! Hemskt att ej få vara med sitt barn.. inser att man hade tur i oturen som fick plats... vet ej vad man skulle gjort annars.. kram på er som nu har långt till era barn!!!

• hästhov78

Det är nog olika personal, där vi var i trollhättan på NÄl uppmanades vi att sova någon natt och tom åka hem för att sova någon natt hemma, Hem över natten var jag ej men personalen där stöttade mycket och påpekade ofta att vi behövde lämna sjukhuset ett tag.kanske gå och äta eller något. nu hade vi ju turen att få rum vägg i vägg med barnen i princip så vi kunde gå dit på natten då jag pumpat och kolla till eller mata. Men om man ej bor på sjukhuset kan de ju ej mena man ska sitta där ständigt i af ej om man har barn hemma!! Önskar det sker bättrnigar på den fronten den psykiska pressen är tuff som den är vi bemöttes bara av super personal men jag har ändå mått dåligt av allt!! Få dumma kommentarer hade man ju ej orkat i den sitsen!!

En styrkekram till er som ännu har barn på sjukhus!!

• hästhov78

hmm känns som man ska vara tacksam att man stött på så trevlig personal som man gjort. Alla vi träffade var helt super. Jag menar man mår ju knappast bättre av att bli bemött dåligt eller att mer eller mindre bli utslängd från bb.. förstår ju med platsbrist osv men de kan ju vara trevliga i af...

Tyvärr är det väl inte personalens fel där det är ont om platser heller, de sitter ju ej på pengarna!!

Svar på tråden Samvård eller isärvård?