Samvård eller isärvård?
Knäppisen kan instämma med dig sedan hade vi fö tur som hade förlossning,bb och neo på samma våning två nätter låg jag på bb för att sedan få familjerum där vi bodde först utanför avdelningen och sedan inne i anslutning till barnen då de ej låg på intensivrummet längre. Vi var på NÄL och säga vad man vill men jag är glad jag ej bor i stan. Kommer från Göteborg men har flyytat till "landet" och många frågade om jag inte skulle känna mig tryggare att föda på Östra i GbG men NEEEJ.. inget ont om det men på NÄL var alla fantastiska. Suverän personal och där kände man att man som förälder var välkommen i alla sammanhang. hade samtal med läkarna varje dag i början flera ggr men sen dagligen på ronden osv..
Det känns som det vore naturligt vet bara vad hemskt det kändes när jag på bb skulle ut o ta mat osv där gick alla lyckliga mödrar med sina små bebisar medan våra två låg och kämpade den ena för livet.. Så håller med TS det vore helt självklart med Samvård och att skickas hem på nätterna.. helt otänkbart!!! Skulle inte pallat det i af!!