• idis78

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

Vi ger sonen EyeQ. Det har vi gjort i ca 6 veckor nu, och han sover väldigt mycket bättre nu! Kan verkligen rekomendera att testa.

Mamma till världens bästa Elliot!
  • idis78
    gotland skrev 2008-02-08 14:10:29 följande:
    Hur mycket kostar EyeQ då? Finns det på apoteket eller måste man köpa på internet?
    Vi köpte på hälsokost. 209kr för 200 ml. Detta är ingen speciell babyvariant, utan samma som för vuxna. Dosering 1 tsk/dag. För vuxna är dosen 5 tsk/dag.
    Vi har den med citronsmak. Sonen diggar den skarpt!
  • idis78
    Alpha 2 skrev 2008-02-08 14:48:23 följande:
    Var på hälsokost idag, enligt dem fick man inte ge så små barn som 10 mån omega 3. När de var så stora så dom skulle sluta med AD droppar kunde man börja o det är väl vid ca 3 år?
    Man kan börja vid runt 1 års ålder. Omega 3 och AD dropparna har inget med varandra att göra. Verkar vara en expedit med dålig koll...
  • idis78
    BeccaGrodan skrev 2008-02-10 20:16:54 följande:
    detta låter som nått jag bara måste testa, har en 13 månaders som aldrig direkt sovit bra, de få hela nätter han sovit går nog att räkna på 2 händer o just nu känns det värre än någonsin, om detta funkar vore det ju underbart skönt då lillebror anländer i mitten på maj...någon med tips på vart jag hittar bästa preparatet o till bäst pris? köper man det i flytande form och hur mycket ska man ge då?har själv omega 3 kapslar från friggs men sonen kan ju inte svälja dem...jätte glad för all info jag kan få då jag aldrig hört talas om att detta skulle kunna hjälpa vid sömnproblem...
    Vi har köpt flytande på hälsokost. 209 kronor för 200 ml.
  • idis78
    BeccaGrodan skrev 2008-02-11 13:09:10 följande:
    nu har jag beställt EyeQ på nätet, kommer levereras redan i morgon! på sidan jag beställde från står det att om man inte tidigare ätit omega3 tillskott ska man under en 12 veckors period ta 3 tsk per dag för att sen gå ner till 1 tsk per dag, hur har ni andra gjort med det när ni börjat? åh jag är sååå förväntansfull, vore ju underbart om detta kan hjälpa han att sova bättre, börjar ju kännas aningens tradigt att han vaknar 4-5ggr per natt
    Vi har givit 1 tsk från början. Är det en barnvariant du beställt?
  • idis78

Vi har oxå den med citron. Sonen gillar den skarpt! Hade faktiskt missat att man skulle ge 3 tsk om dagen i början. Det var nog sömnbristen som spökade

• idis78
    BeccaGrodan skrev 2008-02-11 20:38:32 följande:
    idis78: men ni har märkt skillnad mao? hur sov han innan o hur sover han nu?
    Vi har märkt stor skillnad!
  • idis78

Beccagrodan: Innan vi började med Omegan så vaknade han mellan 5-15 ggr/natt. Ofta var han vaken 1,5-2,5 timmar mitt i natten.
    Nu sover han från ca kl 19 till framåt småtimmarna. Då vaknar han och får en flaska välling. Sedan somnar han om och sover till mellan 06-07. Helt underbart!

Han sov dåligt i 7 månader, så det slet rejält på oss!

Nu är han 17 månader.

• idis78

Beccagrodan: Det tog någon vecka innan det märktes någon skillnad.

• idis78
    FrökenBokmal skrev 2008-02-18 17:04:46 följande:
    Det låter intressant man varför vill ni äta tabletter när ni/barnen kan äta lax, makrill mm som innehåller omega 3? Jag undrar bara om det är rätt att stoppa i sig extra saker som man kan får med kosten?
    Säger som bussig. Vi äter inte fisk så många ggr i veckan att det räcker med det. Därför ger vi tillskott.
  • idis78
    Alicia 72 skrev 2008-02-18 19:25:42 följande:
    Hej!Ni som blivit hjälpta av Omega3 hur var era barn innan? Märkte ni rastlöshet, o dylikt under dagtid? Hur sov dem innan? Bara många uppvak men lätt att söva om?Min dotter är jättelugn och harmonisk, lätt att söva på kvällen och söva om på nätterna. Problemet är att hon vaknar en gång i timmen natten igenom. Hon har aldrig sovit riktigt bra och aldrig i närheten av en hel natt.Hon är 8,5 månader. Kan Omega 3 vara något att prova på henne? Alicia
    Min son var lugn och så  på dagarna. På nätterna vaknade han hur ofta som helst och var vaken minst 1,5-2 timmar i sträck en gång varje natt. Detta höll han på med från 9-16 månaders ålder. Vi köpte Omega3 för 1,5 månader sedan och har märkt enorm skillnad. Nu vaknar han en gång/natt, få en flaska välling och somnar om direkt. Himmelriket!!!
Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?