• Pasadena

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

Det finns eye-q baby också, jag har hittat på nätet men de verkar inte säljas i Sverige på hälsokost. Jag frågade och de sa att de inte kunde ta in dem heller från återförsäljaren?
    Det var någon som sa att det tydligen har gjorts för få studier på barn för att säkert kunna säga att de är okej att ge, Men jag tänker att ger man dem i andra länder så borde man väl kunna göra det här med?

• Pasadena

Siabellon
    ger du vanlig (den som är till vuxna) eye-q-olja alltså? JAg har missat om du skrivit det tidigare men hur mycket ger du? Har du hört någon rekommendation för vad jag förstått så ska man inte ge till barn under 1 år?

• Pasadena
    fillie skrev 2008-03-07 16:15:15 följande:
    jag har gett eyeQ vanilj 3 tsk om dagen nu i snart 4 hela dagar och märker skillnad
    Åh du har gett 3 tsk alltså? På vilket sätt ser du skillnad? Jag vågar inte ge mer än 1 tsk/dag till min 8-månaders..
  • Pasadena

Har ni märkt att era barn blir lösare i magen/bajsar mer av oljan? Har sanerat flera gånger igår och imorse sen vi gav oljan till dottern. Om det är just oljan är svårt att veta men det känns som att det kan vara den. Hon ahr aldrig bajsat igenom en enda blöja förut!

• Pasadena
    fillie skrev 2008-03-08 10:23:35 följande:
    ja jag ger det till att börja med! det finns ju ingenting som är farligt med fiskleverolja och det står ju att man ska dosera samma för vuxen/barn..vill ha upp en bra nivå i kroppen så att det senare bibehålls med en tsk. skillnaden är markant! på 4 nätter har det gått från att vakna var 20 min HELA natten till att (som inatt) har haft 3 uppvak men endast stoppa in nappen, välling, bajsa för att sedan somna om utan problem! ändrat sovtiderna från 21.00-06.30 till 19.00-07.30!! detta har aldrig hänt förut! så nu käner man att man fått tillbaka livet...konstigt men oj vad det är på riktigt deprimerande att aldrig få sova...jag höll på att bli galen! men nu så är man tillbaka!
    Gud vad skönt! Visst blir man tokig av den där sömnlösheten! Man gör inget annat än att gäspa och längta efter sömn! Håller med om att man får livet tillbaka, man orkar se på tv, läsa en bok och vara uppe lite längre på kvällen.
    Nu sover iofs min dotter hela natten sen en månad tillbaka men hon vaknar ibland och skriker till (men somnar om själv) så hon sover lite oroligt ibland + att hon sover jättedåligt på dagtid.
    Hon har fått nu i 3 dagar och hon har inte vaknat alls på natten, om det är oljans förtjänst vet jag inte. Ger det ett par två veckor till så får vi utvärdera sen. Om inte annat så är oljan ändå bra att få i sig!
  • Pasadena

Alicia,
    det är bättre, hon har inte bajsat sådär megamycket som i förrgår men dock har det blivit 3 stora gånger idag och det är ganska ovanligt för henne. Så oljan sätter nog fart på magen, det tror jag! Men nu är det även tänder på g så det kanske är en kombination. Kan det vara så med din skrot också?

• Pasadena
    intehemma skrev 2008-03-12 07:17:13 följande:
    Jag har testat att ge min dotter 9 mån Eskimo kids i knappt en vecka och tycker snarare att sömnen blivit sämre... vaknar varje/varannan timme. Undrar om det skulle funka bättre med eye Q eller om det helt enkelt inte hjälper henne med Omega 3.
    Hej inte ! Jag har hört av andra att de inte märkt någon skillnad av eskimokids men utav eye-q.

Nu sover ju min dotter hela nätterna (förutom inatt när hon skulle ligga vaken i 1,5 timme ) men jag tycker nog att hon sover djupare nu sen hon började få eye-q. Tidigare vaknade hon bara man tassade in i sovrummet. Nu märker hon knappt ens om man flyttar om henne i sängen!
  • Pasadena

Min dotters mage krånglar pga tänder har jag märkt nu. Hon är inte lika dålig i mage hela tiden, det går upp o ner hela tiden. Så nu vet jag att det inte är pga omega3:n i alla fall.

Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?