Inlägg från: Mamma till bröderna bus |Visa alla inlägg
  • Mamma till bröderna bus

Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?

visst är det fantastiskt med omega3! vi höll upp med oljan medan sonen åt kåvepenin ( man får välja sina strider) märkte på en gång hur sömnen blev sämre, nu efter 10 dagar kanskje det är igen så somnar han lättare på kvällen och vaknar bara 1-2 ggr /natt istället för 1-2 ggr / timme, rätt skönt!!! men hälsokost sa här iaf att små barn bara behöver 1 tsk om dagen hon sa att dosen som står på (3 tsk i 12 veckor) bara var för vuxna eller större barn...

Siabellon skrev 2008-02-12 20:32:25 följande:
    Gud vad spännande att prova på vår pojk. Får man fråga hur gammal er son är. vår son är inte för liten va? och förlåt att jag säger det men när jag läser att er pojk brukade vakna 1-2ggr timmen så tänker jag helt själviskt YES!VI ÄR INTE ENSAMMA! Och blir så GLAD när jag läser att sömnen blev bättre för honom när ni började med fiskoljan. Jag begär inte att vår kille ska sova nonstop 19-07 utan jag är nöjd om han sover åtminstone 2 timmar åt gången.......
    min son är 16 mån.
    började runt 14 mån tror jag.. märkte stor skillnad på ca en vecka.. från att ligga och slänga sig fram och tillbaka när man skulle natta till att ligga och pilla med kudden bara, och färre uppvak, jätte skönt!!! enl hälsokost så kan man ge omega från att man börjat ge fisk, en del säger runt 6-8 mån.. jag vet inte

hoppas det funkar för er oxå ( sonen får eyeQ) hör av dig och berätta :)
    FrökenBokmal skrev 2008-02-18 17:04:46 följande:
    Det låter intressant man varför vill ni äta tabletter när ni/barnen kan äta lax, makrill mm som innehåller omega 3? Jag undrar bara om det är rätt att stoppa i sig extra saker som man kan får med kosten?
    För att det krävs att man äter fisk 3-4 ggr i veckan för att komma upp i samma koncentration som i oljan Jag gillar fisk, men äter det bara 1-2ggr i veckan) sonen verkar behöva mer..
    Siabellon skrev 2008-02-19 21:23:59 följande:
    nu har vi äntligen fått vår flaska EyeQ och har hunnit ge en tsk idag. Ska bli spännande att se om det blir nån skillnad. rapporterar snart igen!Alicia: vår kille somnar också hur bra som helst på kvällen och på dagarna och är lätt att söva om på nätterna men vaknar till allt mellan var 10e min till 1 g timmen och vi provar nu omega för at se om det kan hjälpa honom att komma till ro. Han är en superglad o trygg kille i övrigt, ingen rastlöshet eller så finns heller så det låter som din tjej. Han blir 9 mån i början av mars nu.psst: håll tummarna för oss
    jag hoppas verkligen att det hjälper för er!!! men inte för att låta som en pessimist... eyeQ är till för att få bort "udden" av rastlöshet en del barn ( och vuxna) har när de ska sova, det är vad läkaren som tipsade mig om oljan sa.. men som sagt, hoppas jag har fel och att den hjälper er jätte mycket, men tänk på att det kan ta 1-2 veckor innan man ser skillnad...
Svar på tråden Omega 3 fungerar det vid sömnproblem?