• SaramedM

Vill veta vad ni tycker!!!

Är man del av samma familj så delar man inte upp barnen i mina och dina PUNKT

Jag har varit där och det är ett helvete

Så ja om barnen ska med så ska hon med också

• SaramedM
    nika skrev 2008-02-09 18:38:39 följande:
    Jag har jättesvårt för resonemanget att man ska ha med alla barn eller inga. Ett bonusbarn som bor del av tiden hos mamma och del av tiden hos pappa har naturligtvis inte samma situation som barn som bor hos endera föräldern på heltid. Den uppenbara skillnaden är att vv bonusbarn bara är 50% hos varje förälder. Då kan de ju inte rimligtvis vara med på 100% av alla aktiviteter. Resor är väl en typ av aktivitet. Ibland är de med och ibland inte, precis som med allt annat.
    nej det har en sämre sits eftersom det inte får vara med sina bägge föräldrar lika mycket om halvsyskonen.
    Och att då ytterliggare exkuldera det barnet är hemskt
  • SaramedM

Ja det är väl rätt självklart att barn till skilda föräldrar har mist nått viktigt som de som lever med bägge sina föräldrar inte har gjort?
    Nej livet ska inte stanna upp men semester tycker jag man har tillsammans

Jag har varit i den sitsen själv men här på FL är det bara hemska styvbarn som man vill umgås så lite som möjligt med och vidirga biomammor...

nika skrev 2008-02-11 20:21:25 följande:
    Ytterligare exkludera? Que? Föräldrar som flyttar isär exkluderar alltså i dina ögon sina barn? När varje förälder sedan inte kan erbjuda 100% umgänge med barnen utan del av 100% hos vardera och gör saker när barnen inte är där sker YTTERLIGARE en exkludering.Vad ska en förälder göra den tiden barnen är hos den andre föräldern? Sitta och vänta på att det ska bli barnvecka? Nej, vi kan inte åka bort den veckan ditt halvsyskon är med mamma (i USA), inte åka till farmor, inte till simhallen för vi vill inte exkludera honom/henne. Vi ska sitta här och tugga luft tills nästa vecka. Vem tror du känner sig exkluderad då?
Svar på tråden Vill veta vad ni tycker!!!