Vad har dom i Saltkråkan för relation till varandra??
Hjälp mig, jag får inte till det, Malin är mamma till Skrållan, Pelle hennes bror, Melker pappa. Men Tjorven o Stina? Trorvens mamma??
Nån om vet?
Hjälp mig, jag får inte till det, Malin är mamma till Skrållan, Pelle hennes bror, Melker pappa. Men Tjorven o Stina? Trorvens mamma??
Nån om vet?
Tjorven, hennes mamma och pappa är bofasta på ön. Stina är på Saltkråkan bara på somrarna och bor då hos sin morfar. Pelle och Malin är syskon och Melker är deras pappa. Skrållan kommer till i serien när Malin har gift sig ...
Ja just det så va det...usch morgontrött hehe
invecklat det där... hihi
tjorven är syster till teddy och freddy och alla är döttrar till dom som har afären pa saltkrakan och bor därför hela aret pa sin ö stina kommer till sin morfar pa besök och malin pelle niklas och johan är syskon och barn till farbror melker som är författare och dom har ett sommar torp pa saltkrakan.
Malin gifter sig och far lilla skrallan.
Flickan Tjorven bor på ön Saltkråkan i Stockholms skärgård, tillsammans med hunden Båtsman, sina föräldrar Nisse och Märta och sina två storasystrar Teddy och Freddy. När det blir sommar flyttar familjen Melkersson in i fru Sjöbloms stuga, och Tjorven lär känna den jämnårige pojken Pelle, hans storebröder Niklas och Johan, pappan och änklingen Melker och hans syster Malin, äldsta dottern i familjen och den som har axlat modersrollen.
Tjorvens föräldrar heter Nisse och Märta om jag inte minns fel. Systrarna heter Teddy och Freddy. Pelle och hans familj är baraa sommargäster på ön och hyr Snickargården. Pelles pappa heter Melker och hans syskon heter Malin, Johan och Niklas. Malin får barn med Peter. Skrållan heter dottern och hon får även en lillebror som Skrållan vill ska heta Knorrhane. Stina bor hos sin morfar när hon är på Saltkråkan. Westerman tror jag han heter. På ön bor också Jansson som har bondgård och en sur gubbe som jag inte kommer ihåg vad han heter. Eventuellt finns det fler oxå på ön, men kan inte komma på några.
Är det någon som vet vad skrollan heter i serien, och vad lillebror fick för namn? Eller är skrollan hennes namn?? Och blev Lillebror en Ruskprick??
Är det knorrhane hon ville han skulle heta?
Jag visste inte ens att Skrollan fick en lillebrar. Ruskprick och knorrhane var väl i alla fall smugglarna, skulle brorsan döpas efter dom?
morfarn heter inte westerman westerman är ju han som skuter rävar..
Jag tror inte att man nagonsin fick veta vad lillebroren skulle heta.
Vem var vem av tjuvarna? det var samma som han som sjöng för skrollan, som var snäll som hon ville att hennes bror skulle heta.
Malin: Dotter till Melker, syster till Niklas, Johan och Pelle. Mamma till Skrållan och gift med Peter (Skrållans pappa).
Tjorven: Dotter till Nisse och Märta, syster till Teddy och Freddy.
Stina: Barnbarn till farbror söderman
Malin: Dotter till Melker, syster till Niklas, Johan och Pelle. Mamma till Skrållan och gift med Peter (Skrållans pappa).
Tjorven: Dotter till Nisse och Märta, syster till Teddy och Freddy.
Stina: Barnbarn till farbror söderman