Inlägg från: lugnåsbo |Visa alla inlägg
  • lugnåsbo

Vad lägger ni i godispåsarna på barnkalas?

Blå Flygare skrev 2008-02-04 10:50:39 följande:
    Äter 1-2-åringar godis? Inte denna 1½åring! Och jag tror inte någon jämnåring från dagis, ammagrupp etc får det heller. De flesta men inte alla föräldrar tillåter kakor o bullar då.
    fast om man inte tillåter kakor o bullar så är det väl upp till föräldern att säga ifrån till den som håller i kalaset då...

Förslag till påsen:
    Pixibok
    såpbubblor (med risk för kladdighet)
    studsboll
    kritor
    sån där tuta som man blåser i på kalas
  • lugnåsbo
    Blå Flygare skrev 2008-02-04 11:00:33 följande:
    Kakor o bullar ja. Men när det gäller godis så utgår jag från att ingen ger det till en 1-åring!?!
    nää det beror ju på.. vet jag att h*n brukar få godis av sina föräldrar så kanske han oxå får en påse med nån bit i.. annars skulle jag nog göra en egen blandning till dom mindre.. lite majskrokar o nåt barnvänligt kanske..
  • lugnåsbo
    blomma11 skrev 2008-02-04 11:08:30 följande:
    kalas för 1-2 åringar???nä här är första kalaset när baren blir 4 år.och då en frukt, en liten godisbit samt någon sak i påsen.men godis och kalas till barn under 2 år, nej tack. barnen har ju inget behåll av ett kalas i den åldern.första kalaset vid 4 år ålder brukar vara uppskattat och något att längta till. en bra tumregel hur många som man skall bjuda är: barnets ålder tex 4 och sedan bjuda 3-4 kompisar. Så inte fler barn bjudna än barnet är!lyckat till
    men detta kalas var väl för 4åringar.. 1-2åringarna kanske följde med på köpet syskon eller så kanske?
Svar på tråden Vad lägger ni i godispåsarna på barnkalas?