Inlägg från: FruMähler |Visa alla inlägg
  • FruMähler

Vad lägger ni i godispåsarna på barnkalas?

Blå Flygare skrev 2008-02-04 11:00:33 följande:
    Kakor o bullar ja. Men när det gäller godis så utgår jag från att ingen ger det till en 1-åring!?!
    utgår?...kakor å bullar är väll inte bättre än godis om man ska va riktigt hysterisk
  • FruMähler
    T x 3 skrev 2008-02-04 11:11:26 följande:
    Jag tycker inte du behöver ha fiskdam för 1-2 åringar. Om du ska ha det så kan du väl ge alla en boll? Stor nog att inte få plats i munnen. Jag tycker inte du ska ge godis till dem. Själv blir jag irreterad när min minsting får godis. Då får jag ett onödigt bråk med henne. Jag anser att de inte ska äta godis när de är så små. Ett tips du kan ha längre fram är att fylla en engångshandske med popcorn och sätta dit en fin ring på ringfingret på handsken.
    intressant ide med handsken..men börjar inte popcornen smaka konstigt..nå bismak av plasten?
  • FruMähler
    T x 3 skrev 2008-02-04 11:25:36 följande:
    Nej, det är alltså de vanliga engångsplasthandskarna med dålig passform jag menar. Nej, det ger ingen bismak. Vi poppade popcorna precis innan kalaset började och de fick ingen bismak. Min dotter var på ett 8 års kalas och fick det med sig hem. Gissa om ringen blev uppskattad. Ringen tycker jag såklart ska vara i plast eller iaf nickelfri. Handen var också knuten med fina snören i handleden. Förstod ni? Annars trillar ju popcornen ut. Ett armband av vanliga nabbipärlor skulle också kunna sitta på. Hårsnoddor osv.
    ok ok då är ja me lägger den iden på minnet...
Svar på tråden Vad lägger ni i godispåsarna på barnkalas?