Inlägg från: mammatillvictor |Visa alla inlägg
  • mammatillvictor

Att vara adopterad och gå på anställnings intervju!

Jag har gått på jättemånga intervjuer (har fått de flesta jobb jag sökt faktiskt och det är aldrig någon som kommenterat mitt utseende. Förutom vid ett tillfälle då hon sade att hon föreställt sig en blond och blåögd tjej men tänk vad mycket vackrare jag var i verkligheten än hon föreställt sig sade hon! Visste inte vad jag skulle säga ang det liksom....jaha, typ

Har faktiskt inte reflekterat över det, att de förväntar sig en helt annan person med mitt svenskklingande namn....kanske gör dom det, kanske inte, spelar inte så stor roll vad dom tycker

• mammatillvictor

Jag har varit med om att de tittar på mig och ber mig skriva mitt namn på beställningen i en affär te x, för de utgår ifrån att jag ska heta något väldigt konstigt och annorlunda. När jag skriver mitt typiska svenskklingande namn ser de lite förvånade ut, typ, jasså, inte svårare än så här?!

• mammatillvictor

Oj, de reagerar på personnumret alltså! Jamen då hade jag blivit glad över att det framkom då att de var rasister så jag slapp inse det när jag börjat jobba där. Vad betyder två sjuor ibörjan av de fyra sista siffrorna? *nyfiken*

• mammatillvictor
    Esperando skrev 2008-04-26 12:21:43 följande:
    Fast jag tror inte många kommenterar öppet vad dom tänker....
    Nä fast jag märker ju inte av deras fördomar om de är trevliga och tillmötesgående och det räcker för min del. Om de sedan tänker saker som de inte visar varken i uppträdande eller i ord så bryr jag mig inte om deras åsikter eller värderingar. Så är det väl över lag, man kan ju aldrig veta andras tankar och känslor om de inte uttrycker dem, särskilt inte bekanta.
Svar på tråden Att vara adopterad och gå på anställnings intervju!