Annorlunda hudfärg
Som du kan se på min bild så har jag mörkare hudfärg än de flesta svenskar
Och jag växte upp i en tid när vi var väldigt få.
Jag har inte haft några problem av det, och jag tror det blir vad man gör det till. Självklart är det lättare att bo i en storstad.
Alla människor, bruna, vita, tjocka, rödhåriga etc föds ju med någonting som skulle kunna göra att livet blir krångligt. Om man inte är född miljardär och gudomligt vacker kanske. Men det är ju inte så många som är
Det viktigaste är inte att gå runt och fundera på vad andra tycker om ens hudfärg utan mer på vad man vill göra med sitt liv, och hur man vill påverka sin omgivning. Vissa saker ställs mer på sin spets när man ser annorlunda ut, men det ger livet en intressant vinkel tycker jag.
Alla knäppa kommentarer som jag har fått eller min mamma fick får man bara låta rinna av sig. Tyvärr är en stor del av befolkningen inte så upplyst. Det är bara att beklaga. Ingen idé att fundera för mycket på den saken. En man frågade min mamma hur hon skulle kunna prata med mig när jag växte upp! Eftersom bruna barn automatiskt pratar ett annat språk hahaha! Hur ska man kunna ta det på allvar?
Man kan ju inte heller skaffa barn med en förhoppning att de INTE ska likna sin ena förälder. Det finns ju miljontals, ja miljarder människor på jorden som inte är vita och lever lyckligt ändå (trots alla katastrof-reportage på tv som är extremt vinklade).
En del verkar tro att det är synd om en för att man inte är vit
Det är inget annat än rappakalja.