Uh, jag förstår vad du menar. Vilken idiotkommentar!
Men om jag tänker på hur jag själv funkar så ser jag det specifika hos alla barn- inte bara hos "blandade". Idag när vi var på öppna förskolan pratade jag med en annan mamma. Hennes barn har mycket specifika ögon som h*n ärvt efter mamman. Mamman och jag pratade en stund och jag kommenterade hur lika de var pga ögonen, och sa "lillebror är mer lik pappa va". INTE för att pappan är fulare/mindre värd/ser konstig ut osv. Lite "kallprat" och nyfikenhet blandat.
Rödhåriga barn, barn som är små, barn med utstående öron, barn som gillar att sjunga..alla väcker uppmärksamhet. Ditt barn kommer också att fortsätta göra det och inte bara pga sin härkomst. Men det är nog det första man ser, utsidan, sedan ser man personligheten och det ditt barn kan.
Anonym (??) skrev 2008-02-04 23:32:37 följande:
Inlägg 13 och 15, jag håller med om att det kan vara väldigt vackert med människor av "blandad" etnisk bakgrund.Min dotter t ex, har jättevacker hud och vackra bruna ögon. Såklart :)Saken är den att jag inte vill att det ska göras någon skillnad på henne på grund av det, jag tyckte t ex inte om när jag var höggravid och någon sa att jag skulle få en "mulatt". Vaddå mulatt, det är ju ett BARN.