Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

emejo: Vad gulliga de är! Tänkte lite på Elsas hår, vad långt det är! Likadant reagerade jag på Whilmas långa hår när Malin la in ett kort. Undrar hur långt håret hade varit på D om han inte blivit klippt?

Mina händer, ja det kommer vara så i ca 1-2 månader. Jag vänjer mig och kommer hitta lösningar. Har bara gjort detta 3 gånger men jag blir lika överrumplad varje gång.

Här YR snön ner! Det är fint, men helt fel. Detta skulle varit till julafton!

Snart ska vi till svärisarna och äta lite gott.
    F+H=D
  • helene306
    Dink: Tråkigt med spiralen att det ska göra så ont! Har du ingen annan fundering på alternativt p-medel?  Tycker det låter så drastiskt att kapa ledarna, men är det något ni gemensamt är överens om så varför inte? Fy, vad tråkigt med din syster! Fösrtår att du är ledsen!

NK: Tycker ni gör rätt i att ägna uppmärksamhet åt de två små sötnosar ni har istället för att pyntaa

tinna: Hoppas ni kryar på er snart!!

jojja: Jag får Botoxsprutor i händerna 1 gång/år mot min kraftiga handsvett. Så mitt pincettgrepp är totalt väck nu, har ingen direkt stor kraft i tummen/händerna. Men det är värt det och det funkar även om jag blir lika förvånad var gång det slår in! 

Har spenderat eftermiddagen hos syster och vräkt i oss god mat och annat onyttigt. Känner mig överjäst och har säkert ökat 5 kg. Tog en ordentlig långpromenad med D innan och det var jätteskönt, kallt visserligen och efteråt var jag helt slut! Förkylningen har inte helt släppt än. Har köpt Omega 3 för att se om det vill fastna något i teflonet. Sambon sa igår att det inte skulle hjälpa mitt minne om jag så tog hela burken *hahahahaha.....* Sen kramade han om mig och sa att han hade läst om någon forskning om att kvinnor "förlorar" minnet vid mens eftersom mycket blod rör sig åt fel håll, dvs ut istället för upp mot hjärnan. Låter logiskt, men isf skulle jag ha mens konstant
    F+H=D
  • helene306
    emejo: Söta funderingar han har Axel

jojja: Skönt att ni andra verkar ha klarat er! Hoppas det inte blir mer med Veras öra.

syster: Jo, det går bra! Har lugnat ner mig lite nu känner jag Det mesta är i ordning, sen dyker det upp lite småsaker som jag antar att vi tar längre fram. Sambon ska ner i källaren och rota reda på sin frack och se om den är duglig annars är han sugen på att beställa en ny kostym på suitopia och det tycker jag han ska göra. Han har länge velat ha en sådan kostym och han kommer ha användning av den senare också. Är mest orolig/nyfiken på familjens reaktion nästa lördag.... Igår hos syrran diskuterade vi efternamn då brorsan kläckt ur sig att han skulle skippa yngre tjejer och satsa på en 40-taggare (han skämtade ) Min pappa frågade om han inte skulle föra vårt namn vidare och syrran svarade att det kan ju David göra (han har mitt efternamn) Vi har tänkt att byta till min farmors ogifta och jag är lite rädd att det kommer bli en liten känslig fråga från båda våra föräldrars sida, men det återstår att se.

Vaknade i morse och mådde illa Magen känns lite i olag så antingen blir det något av detta eller så har det med att göra all mat och allt fett som ätits de senaste dagarna. Tror själv det beror på all mat....
    F+H=D
  • helene306

Grattis till Alma!!

jas: Jag tror inte (eller hoppas rättare sagt!!) att mitt minne blir sämre nu med Omega 3

F+H=D
  • helene306
    tinna: Tacos vad gott!! Gjorde lasagne här och redan när jag brynde till färsen tyckte jag den luktade konstigt (inte dåligt konstigt) Nåja, lagar till det hela och vi ska äta. Hela lasagnen smakar så där, lite fläsksmak och jag klarar absolut inte av det, så det blev till att koka korv. Sambon mumsar på som vanligt så han får äta upp lasagnen själv.

Ska röja undan på slagfältet lite innan syrran med familj kommer hit
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Oj då, stackars E, det blir många turer för honom. Tycker det är jättebra att läkaren ringde tillbaka och vill kolla upp honom, men jobbigt blir det, de borde ju hitta något någon gång.

jas: Klart jag vill ha recept! Aldrig fel att tjocka på receptpärmen Pratade med syrran och vi kom fram att doften som var med köttfärsen kan vara från en galt, för mig luktade det f-n men sambon tyckte inte det var något. Vet att mamma åkte tillbaka till en affär när hon brynte köttfärs och det luktade så där och fick pengarna tillbaka. Kände igen doften när syrran och jag pratade om det och det nästan vänder sig i magen på mig, jag tycker det är asvidrigt!

Namn: Ja, det är inte lätt, jag kan verkligen gräma mig över hur de ska ta det när vi säger att vi inte ska ta någon av vårt nuvarande efternamn. Sambons föräldrar blev ju lite sura när D fick mitt efternam och svärmor ville att D skulle heta Lars efter hennes pappa. Vi hade tänkt Axel hela vägen (min pappa heter det i andra namn) och pappa blev lite besviken när D inte fick det som tilltalsnamn, så ja, jag känner en viss oro hur de ska ta detta. Å andra sidan är det vi som bestämmer, men jag tänker ändå på hur reaktionerna blir. Vill ju inte bli "osams" med familjen liksom....

Ni som är gifta, har ni någon gång fått lite kalla fötter och undrat om ni gör rätt eller tvivlar på om det är vad ni verkligen vill innan bröllopet? Det kan slå mig ibland och även om jag är tvärsäker på att det är sambon jag vill spendera resten av livet med så tänker jag på de gånger vi haft det turbulent. Då blir jag så osäker och undrar vad jag håller på med. Nästa sekund vet jag att det är detta jag velat länge och dumma tankar är pyts väck för att dyka upp igen någon annan gång.
    Är detta normalt eller är det bara jag som blir knäppare?? 
    F+H=D
  • helene306
    Morgon!

D har börjat med något nytt, så fort han öppnar en liten ögoonspringa på morgonen säger han högt och tydligt "det äj mojjon nu!" Ja... men man kunde ju få sova en liiiten stund till.

emejo: Oj.... ingen rolig morgon och tråkigt med gräl (eller skällande ) men vad gulligt av maken din att fixa stolen så ni kommer iväg till morfar!

jas: Kunde inte sagt det bättre själv!
    jasminen skrev 2008-03-23 19:50:15 följande:
    efteråt har väl tanken slagit mig nån gång att ska jag leva med den här gubben resten av livet Men tanken på att INTE göra det skrämmer också slag på mig..
    NK: Läste din förlossningsberättelse igår, det gick undan den sista stunden! Att läsa positiva förlossningar får mig att hoppas, men jag tvekar än..

I natt har det snöat. Ska väl ge mig ut och skott fram bilar och garageuppfart och hålla en tumme att vi kommer upp med bilen idag. Tösaltet är slut, likaså kaffet! Panik
    F+H=D
  • helene306

Nämen fyller Oscar år idag?? Har ingen ursäkt...

Grattis till Oscar!!!

Har precis vunnit ett bud på en kuvertväska på Tradera. Kom på att det kan vara lite bra att ha en väska och ha bla trynvalla i
    F+H=D
  • helene306
    Bessie: Trynvalla=smörj för läpparna
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]