Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Malin: Förstår mycket väl att du blev arg på Whilma och hennes trots, samtidigt blir jag lite *hittar inget bra beskrivande ord*  över hennes "påhittighet". Jag menar, vad får de sånt ifrån?
    Vår bröllopsplanering, ja den återstår att se om det blir som vi har tänkt. Sambon ska ringa i morgon och kolla om det finns någon ledig som kan viga oss och vi måste kolla med stället där vi har tänkt ha mat/fest om de kan, annars får vi tänka om. Vi siktar på augusti. Egentligen skulle jag vilja ha förlovningsdagen 1/10 men det är en onsdag och blir lite tokigt om vi ska iväg på resa med skolan och allt. Samtidigt kan augusti vara faslig varm, jag kommer svettas ihjäl! men  vi får se hur det blir. Sambon kläckte en annan sak förut, jag har ingen inkomst under sommaren, det måste vi tänka på och jag har på känn att det blir dyrare än vad vi tänkt. Det är bara ni här inne och Jenny, som vet våra planer. Jag skulle så gärna vilja visa klänningen för syrran och mamma, men vi hålle detta hemligt tills de fått inbjudan, då lär de förstå Allt fick en riktig kickstart i fredags efter mitt inköp, nu är det på allvar

Sambon skulle börja bygga med lättbetong och montera diskhon (IKEA Domsjö) när han inser att det blir lite knöligare än tänkt, så det blev lunch och en snabbtur till IKEA för att köpa ett underskåp. Även lakan, gardinstång och vajer köptes som vi kommer behöva till tvättstugan. D har börjat snora rätt så ordentligt och han är lite hängig, men han hade massor av energi för att åka rutschkana på IKEA
    F+H=D
  • helene306
    tinna: Hoppas ni får något svar om vad det kan vara med E idag! Tror också Alma skulle uppskatta egen tid med dig när ni väl kommit iväg!

Bessie: Kul att Bella vill sova med lillasyster och att det funkar bra! De är söta och roliga i sina funderingar

jojja: Snö..... Här verkar det bli en ljuvligt, solig vårdag med friska inslag i luften.

syster: Det är skittråkigt att packa och leva i och bland kartonger, men snart är ni där och får det roliga i att packa upp och göra er hemmastadda i ett nytt, fint hem!

Är hemma med D idag, han snorade allt mer och mer igår och till slut blev det tvärstopp i näsan, så natten har inte varit något vidare sömnmässigt. Hade inte hjärta att släppa iväg honom till dagis med en igenkloggad näsa där han inte får nässpray under dagen, så vi blir hemma, mysandes framför tv:n . Måste ringa runt lite och fixa idag också. Fotade lite igår för att visa er, men bilderna är för stora och jag kan inte redigera. Inte värt att prova heller, sist gjorde jag något och ändrade storlek på varenda bild vi hade i datorn och sambon blev hysterisk, så han får hjälpa mig
    F+H=D
  • helene306
    mariiee: Säger som emejo, det kan ju vara tecken på att det är på G

D är det inga större fel på, han har energi till tusen, men näsan rinner kontant och det hörs lite illa vad han säger för han är så täppt. Tror han får vara hemma i morgon också om han är sån här. Han är iaf en riktigt liten gofis och jag har mest ringt runt samt kollat olika sidor på nätet, ska ringa lite till

"mamma och pappa ska gifta sig"
    "david ska osså ifta sej"
    "jaha, vem ska du gifta dig med då?"
    "Pappa!"
    F+H=D
  • helene306

Tar hjälp av er med lite efternamnsfunderingar. Usch det blir mycket bröllopsfunderingar här, hoppas ni orkar!

Vi hade tänkt ta min farmors ogifta namn, Löfvendal. Har pratat med skatteverket och prv. Nu visar det sig att jag måste byta efternamn innan vigsel för att sambon ska kunna mitt (vårt nya) alt att vi byter båda efter vigsel. Skillnaden är: byter jag innan kan inte sambon föra efternamnet vidare vid ev skilsmässa. Det har han rätt till om vi båda ansöker om efternamnsbyte efter vigsel. En liten formalia och "försäkring" som hon på prv sa. Nu funderar jag på om jag inte ska följa traditionen och ta mannens efternamn ändå? Sambons är enkelt, går inte att stava fel. Mitt kan stavas på många olika sätt och jag måste alltid stava när jag är i telefonkontakt med någon. Löfvendal kan också lätt felstavas. Vidare börjar jag fundera på vad våra föräldrar ska tycka om namnbyte? Samtidigt som jag vet att valet är vårt så tänker jag ändå så mycket! Vet att sambons föräldrar inte var direkt roade när David fick mitt efternamn, hur ska de ta det om även sambon byter??!

tinna: Skönt ändå att det inte var några konstaterade allvarliga fel på E och att han gått upp i vikt! Tråkigt dock med kräkandet hela tiden. Får hoppas att det bara är ett dumt virus som inte vill ge med sig.

D sover gott i soffan, jag har bara vigsel i skallen.... Ganska tröttande.....

F+H=D
  • helene306

tinna: Oj, det lät inget vidare! Hoppas det ordnar upp sig på bästa möjliga sätt! KRAM!

*bjuder tråden på nybryggt kaffe och upptinad bulle!*

I natt har D sovit rätt skapligt och i morse var han bra i näsan. Nu är han nästintill totalt igenkloggad igen trots att jag sugit rent hans näsa och gett nässpray. Tänkte lämna honom till dagis i morgon men det vete katten när han är sån här nu

mariiee och NK: Nu är det inte långt kvar för er!  

F+H=D
  • helene306
    tinna: Oj! Fyller E redan 1 år! Grattis till stora killen! Hoppas det har lugnat ner sig i dagens händelse och att det blir bra nu.

emejo: Ibland är det lustigt vad man klarar av! Och i dagens hjälpsamma Sverige, där tittar man på, inte ingriper

Bad sambon inhandla färg igår så jag inte längre har någon ursäkt till att komma igång och börja måla toalett och de andra väggarna i hall och trappupp/nergång  i källaren. Så nu ikväll har jag målat toaletten i källaren en gång och det blir betydligt bättre och snyggare med helvitt än det vitlaserade som är nu. Fattar inte riktigt vad jag tänkte på för 4 år sen när jag vitlaserade allt! Det blev ju supersnyggt då...... Lite knöl blir det när toan inte är så stor, men det gick rätt bra och det var skönt att göra något annat och rensa huvudet från alla andra tankar som irrar där

Ska gurgla halsen med saltvatten, det känns inte riktigt bra i strupen Nu är det väl min tur? Ska ta en snabb-bläng i kylen och se om den har något gott till min småhungriga mage, sen hägrar nog sängen.
    F+H=D
  • helene306
    mariiee: Tänk om det är på G!?? Spännande!

NK: Hur är det med dig? Inga känningar?

m om: Hur har tentan gått? Hoppas det gick bra!

Känner mig slut i kroppen, har ont i halsen och huvudet. BLÄ! I morgon ska vi framföra redovisning i pjäsform, nervöst, men det kommer bli bra! Undrar dock om de andra kommer ha lika kul som vi har åt våra krassa skämt?
    F+H=D
  • helene306

Cybern är helt koko här verkar det som. Sitter här och läser massor av inlägg från er som jag inte såg förut när jag skrev mitt. jaja, vad är en bal på slottet

NK: Det där ilandet låter inget trevligt! Har inte själv erfarenhet från det så jag kan inte dra mig till minnes av det. Kanske lika bra?

tinna: Oj då! Det lät inget vidare alls! Hoppas din och Almas egentid blev bra!

emejo: Skrattar åt Elsas bossande av storebror 

syster: Tack! du har säkert skrivit det förut, men är det inte snart ni flyttar?

Hämtade D på dagis innan 15. Tänkte vi skulle åka och handla. Han vill inte alls och börjar klättra upp i en bokhylla (låg sådan) för att kasta sig ner i stora puffen. Häpp, häpp! säger jag, man klättrar inte på möbler och tar honom i famnen och går ut för att klä på honom. Han är fullkomligt ursinnig!! Tårarna sprutar, han vrålar och skriker, slår undan vad jag kommer med, försöker putta undan mig, gör det och sätter sig sen skrikandes på golvet *här börjar min lugna pedagogiska inställning tryta* En personal kommer ut och försöker avleda och få D att berätta vad de gjort i gympasalen idag (D älskar att vara i gympasalen) Hennes försök att få honom på andra tankar funkar inte alls och han gråter än mer. Tja, summan summarum=det blev inget handlande. Beter han sig sådär då åker man hem och får ta konsekvenserna. Han skriker, ulkar, snyftar och vrålar här hemma med. Slänger sig i soffan och vrålar efter välling. Jag sätter mig och läser en tidning och säger att han kan komma när han lugnat ner sig och då kan han få lite välling. Efter ett tag kommer han. Vi pratar lite, han snyftar på och slutligen kramas och pussas vi. Nu är allt bra igen, men för en stund sen hade jag lust att låsa in honom i en skrubb!

F+H=D
  • helene306
    Malin: Vad härligt att du snart gått ner dina gravkilon! Dolly Parton känner jag igen Efter förlossningen hade jag F-kupa! Gissa någon som mös

syster: Vad fult av dagis att lura er sådär! Tänkte när jag läste att ni självklart har rätt att ha honom där fulltid.

NK: Skönt med sista arbetsdagen! Fattar inte hur du orkar så långt in i det sista. Passa på att njuta hemma nu av lugnet och boa på!

Idag har det varit strålande sol, helt underbart väder här! En väldigt bra dag! Mycket skratt, paket och sång. Redovisningen blev lyckad! Vi som oroat oss för att det bara var vi i gruppen som skulle gilla våra skämt... Vi behövde inte vara oroliga, de skrattade

Ikväll har vi träffat ägaren och kocken till stället där vi tänkte lägga festen (eller säger man mottagning?) Det lutar åt att det blir där även om priset blir aningens högre än tänkt. Klänningen är inlämnad till sömmerskan, så nu är det ur världen. I morgon tänkte jag åka och ta mig ett till span på ringen, ev även köpa den? Samtidigt som jag verkligen FÖLL för ringen så finns tanken: "tänk om jag hittar någon annan bättre/finare?" Å andra sidan kommer jag inte titta på mer ringar om jag köper denna. Varför ska jag vara velpottig för??!!
    Vi funderar på att dela ut inbjudningskorten på vår gemensamma födelsedagsfest den 29/3 (om de hinner bli klara tills dess dvs) Kan det vara något tro?

http://www.berggrenskallare.se/
    Här är det tänkt.
    F+H=D
  • helene306

Mäh.... Nu är det så där knäppt igen...... Missar inlägg

jojja: Klart du och maken ska åka iväg på tu man hand. Förstår dina tankar om ekonomin att det kanske inte är så smart, men samtidigt, ibland får man ta sig råd!

jas: Usch, det lät tråkigt Kram!

tinna: Läkare......

Dink: Många kramar till dig!! Jobbigt, men jättebra att ni faktiskt har pratat med varandra!

Kanske borde äta något? Har bara ätit lite godis och en morot sen lunch.

F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]