Inlägg från: jasminen |Visa alla inlägg
  • jasminen

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Morning!

Snörvel ja så var det min tur att vara förkyld igen..maken och pojkarna har ju varit i några veckor och jag trodde att jag skulle klara mig,Oscar har öroninflammation också så maken och han satt och väntade på läkaren i 3½timme i onsdags..Erik fick komma till mitt jobb sålänge så han var nöjd

Vad ni skriver!!Bara för att man inte hinner titta in på ett par dar så har man 6-7sidor att läsa igenom inte konstigt att jag inte minns vad jag skulle kommentera

Malin:
    Vad duktig du varit som gått ner så snabbt och fint att du äntligen fått medicin nu-var det inte majzzan som hade det där också-utslagen alltså?

Dink:
    Vad fint att ni pratat med varandra-det är jättebra!Då har man lättare att acceptera varför den andra gör eller säger si och så.
    Prata med oss också-kanske vi kan hjälpa litet?Har haft dig i mina tankar i flera dar och anat att det var nåt,men..

Mariiiee:
    Har det hänt nåt mer inatt?

Emejo:
    Krya på dig!

Tinna:
    Inte illa med bra lön!Och vad fint att ni hittat nåt i bilväg ni kan tänka er jag hittar också ditt och datt i bilväg men maken ratar det oftast..nåja,jag har ju inga pengar heller såå

Jojja:
    Hoppas ni får en skön dag idag!
    Trist som jag är så skulle jag sprara slantarna
    Så ni har också haft bara en barnfri natt sen Vera föddes,våra barn har sovit borta en gång och det var ifjol då maken fyllde år

Helene:
    Vad långt ni kommit!Tycker det lät jättebra att ge inbjudan då.

Åh,jag borde göra mig representabel och åka in till stan,är inte så pigg på det dock för det är ju fredag förmiddag och då är ju alla hysteriska stressade pensionärer där*suck* gillar inte folksamlingar och köer..

• jasminen

Såja,middagen är lagad,jag har varit och handlat så nu är det bara jobbet kvar ikväll då
    Var tvungen att jaga "magic sand" de hade sånt jättemycket nedsatt i en affär då jag var dit i början på veckan(ca80% av ursprungspriset) så idag skulle jag dit efter mera men jäkens innan jag hittade det-MEN jag hittade det*nöjd*
    Pojkarna har det från tidigare och älskar det

Förvärkar:
    Jag är ju alltid annorlunda då så jag hade förvärkar då jag väntade Erik i ca 4dar innan,var på väg att åka in 2nätter före..med Oscar hade jag ingenting annat än kvällen innan-men då trodde jag ju bara att jag överansträngt mig *dum*

Tinna:
    De är finurliga dessa tandläkare!Här tog de bort "statyer" som tandtrollen gjort i Eriks mun alltså tandsten-stackaren har fått min taskiga bakterieflora i munnen

• jasminen

Dink:
    "Surget" den var bra!

Haha!Jag hade köpt en stor påse godis till mig och pojkarna i helgen,jag har väl ätit ca 10karameller och urrk-mår illa!Längtar efter ett stop vatten jag gillar inte godis nåt värst längre.

Systeryst:
    *kramas*

Tinna:
    Snygg bil!Betydligt billigare pris än här!
    Dom där har jag också kikat på

Nä,får nog hämta vatten åt mig...

• jasminen

Tinna:
    Ja,nog kunde de ju hört av sig,men de har säkert resonerat just så att han inget fattar ännu så varför skulle de?Trist

Dink:
    Ups,så det var sonen Jag tolkade det som sambon
    Skrattar gott åt din beskrivning av din mor och hennes kommentarer

Är på jobbet..ingen...
    Ikväll ska maken och jag på revy,barnen ska vara hos mormor och morfar så länge.

Oscar har fått en för tidig födelsedagspresent av sin gudmor och det var en spidermansimdräkt och han bara ääälskar den han skulle helst gå klädd i den varje dag(vilket jag lyckats avstyra ibland) men nu har han tom börjat sova i den ,sen så kryper han på golvet viftar på armarna och säger "titta mamma,visst äj jag duktig på att simma"

• jasminen

Då är det väldigt märkligt gjort av dem!
    Har du fått några vattkoppor?Eller nån annan i familjen?

• jasminen

Mariiee:
    Tänk om ni skulle vinna då du skrev sådär

Tinna:
    Aktiv flicka du har

Systeryst:
    Vad fint att du kunde få hjälp med O!

Återgår till jobbet...

• jasminen

Men!Här är man borta en kväll och så hittar ni bara på en massa hyss,systeryster smiter iväg i 2veckor och Mariiee föder barn utan att JAG får vara med *ser väldigt förnärmad ut*

GRATTIS MARIIEE!!!
    Det måste ha gått snabbt!

Dink:
    Tack för att du skvallrade!

Tinna:
    Då är det nog snart din och Almas tur att få koppor nu då..

Majzzan:
    Skoj att se av dig

Bessie:
    Låter som att du haft det toppen!Hoppas medicinen hjälpt och att du mår bättre.

Malin:
    *kramar om*

Jojja:
    Hur har er helg varit?

• jasminen

Bessie:

Jojja:
    Stackars liten Hur mår han nu?

Igår chockade maken mig jag skickade ut honom för att titta på ett nytt köksbord(har bara tittat runt i några år) och en stund senare ringer han och undrar om jag komma med hans bil för allt rymdes inte i min han hade köpt köksbordet + 6 stolar *nöjd*undrens tid är inte förbi

• jasminen

Åh,jag såg en bil som jag kunde tänka mig och som jag eventuellt kunde ha råd med..(alltså den ser bra ut på pappret-har aldrig provkört en sån så det är ju möjligt att det är en besvikelse)konstaterade igår(efter att jag kört makens bil..för första gången...) att jag vill ha ny bil!!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]