Inlägg från: jasminen |Visa alla inlägg
  • jasminen

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Tinna:
    Härligt med folk som har koll!
    Testade du min metod mot halsen?
    Hur är det med den nu?

Dink:
    skrattade gott åt ditt inlägg till helene Du har helt rätt!
    Och du,alla metoder är bra utom de dåliga han kanske är pedant lilleman

emejo:
    Vad gulligt att han hellre vill vara hemma och jobbigt på samma gång,det är ju inte så skoj att lämna bort nån som inte vill.
    Hoppas hans dag gått bra iaf och ni får ha det så trevligt imorgon!

Bessie:
    Ajdå Hur mår hon nu?Besväras hon mycket av dem?
    Hur gick det för maken?

Idag var vi på bvc-Oscar kunde precis allt hon bad honom om-vad annars?Han kan ju allt som Erik kan iaf enl honom själv
    Men han väger iaf 14.9kg och är 98cm lång.Ser gör han och enl tanten så funkar öronen också DET hade jag inte trott!

Nä,om man skulle försöka fnula ut vad vi ska äta idag..är rätt nyvaken och rätt slö i huvudet

• jasminen

Malin:
    Så fint!Skulle bli glad över en så vacker inbjudan

Tinna:
    Snygga skor!Exakt min smak var ju tvungen att kika runt på sidan och hittade massor med snyggt

Kläder:
    Vi bor ju en aning mer norrut än ni så här gäller vinterkläder ännu,eller jag skulle vilja ta bort litet av kläderna de har under men maken tycker jag är knäpp och säger stopp..nå dagmamman reducerar då hon tycker det behövs

Rosenrot:
    Det äter jag till och från under hela året-och jag tycker att jag blir piggare av det,jag får tummen ur lättare iaf
    5+1..ja,kanske,det skulle väl inte bli nåt sånt alls annars

systeryst:
    Hade jobbat natt jo.Men nu har jag fått sova eller det var iaf meningen,har haft alla mina män i sängen med mig inatt så jag har inte sovit mycket direkt Erik kan nämligen inte ligga stilla*suck* övervägde att gå till hans säng men jag var så trött att jag inte orkade..

Nope,om man skulle köra igång litet pilates nu och kanske jag hinner med blossom också..har inte hunnit testa den ännu..

• jasminen

Ah,då har jag tränat,så nu är det bara att klura ut vad jag ska göra av köttfärsen jag tog fram igår..några tips?
    Sen ska jag hoppa in i duschen,cyckla till posten och affären
    Har bilskrället på service..men jag skulle cyckla även om den var hemma såå det är ju så ljuvligt nu med våren

Malin:
    Se där,snart har ni bara en som behöver blöja

• jasminen

Har ni blivit lurade ännu?
    Ni minns väl att det är 1april idag...så idag tror jag inte på något som någon skriver eller säger

• jasminen

Helene:
    Tack för tipsen,men det blir köttfärslimpa

Var ju och hämtade hem bröderna buse igår och i parken där de är på eftermiddagarna är det vatten och gyttja och gissa om de trivs vi föräldrar är väl inte riktigt lika överförtjusta iom att ungarna ser ut att ha rullat sig i gyttja-vilket de ios har igår stod alla ungarna och lyfte upp isblock ur en 15cm djup vattenpöl...kan säga att det blev en rejäl hög och väldigt blöta ungar men nöjda

• jasminen

Morning!
    Här går allt på nåder..kollisionen är på g men hittills har vi lyckats undvika den..knepigt det här,man märker direkt på morgonen åt vilket håll dagen kommer att gå..bra på ett vis för då kan man försöka undvika de största grälen men men..

AN:
    Grattis i efterskott till Lovisa!
    Vilken påsk ni haft!
    Jag rekommenderar P-ring,jag har använt den nu i 1-2år och tycker att den är bra-bara mitt minne som sviker mig för man måste komma ihåg att sätta in och ta ut den 1gång/mån.
    Nu blev ju jag osäker på att sätta in hormonspiral efter vad du skrivit...

Bessie:
    Vad jobbigt att hon har så ont till och från tänkte så på er igår och då spec på henne.

Helene:
    Vad bra att du har sambon på din sida nu!Då är beslutet lättare.Ni ska ta det namn ni tycker om!
    Jag kunde ha gjort det lätt för mig och behållit mitt flicknamn för det kunde ingen skriva fel,men jag tog makens och jag heter de mest konstiga saker trots att det är bara 4bokstäver och jag får alltid bokstavera det,men det gör mig inget

Malin:
    Hade du också hormonspiral?

Dink:
    En aning fullt program

Tinna:
    Vad smidigt!Då kunde du ju gott ha fortsatt det du börjat igår
    Vilken förändring i jobb!Lycka till!

Om man skulle ta och göra sig representabel och försöka gå ut med busarna en stund..
    Har hittat en ny C3a på nätet men de har inte satt nåt pris på den ännu och den kommer att bli skitdyr iom att det är en 06.a så det är bara att glömma.Men om jag bara hade haft min bil hade jag kunnat åka och provköra den...men den är på verkstaden ännu...det är nog inte meningen att jag ska köpa en sån bil

• jasminen

Tinna:
    Där ser man-inte illa

Jag har äntligen fått min bil så nu är jag rörlig igen,eller iaf mera
    Kikar på olika bilannonser och försöker bli klok på vad det kunde vara värt att byta till...vissa bilar ratar maken direkt,andra ratar mekaniker osv osv*suck* sen är det priser hit,körda mil dit,årsmodeller och olika bilmodeller som heter lika med undantag för nån bokstav nånstans,jämförelser på nätet och ja..*aaah*

Har nyss varit ute på prommis/joggingrunda med Erik(han cycklar bredvid och tycker det är skitskoj då jag springer ) Oscar har börjat öva sig på att cyckla han också men intresset är inte så stort.

emejo:
    Jag hade nog också ryggat tillbaka

Tandborstning....

• jasminen

Morning!

Bessie:
    Hur känns det idag?

AN:
    www.nuvaring.nu/authfiles/index.asp

Helene:
    Vad fint att ni hittade dem
    Letar egentligen bara efter en liten bra bil
    Har nu kikat på Citroen3,peugeot,litet Renault,Nissan...Opel har jag kollat tidigare men de är oftast rätt dyra,toyota skulle väl vara mest hållbart men de som finns har rullat så långt och är skitdyra...Har kikat på en bil nu som jag ska åka och kika litet på,kanske provkör jag också-vi får se...

Dink:
    Vad?Psykolog?
    Hur mår du?
    Nej!Hoppas verkligen att han inte fått diskbrock igen!

NK80:
    Nääää!Vilken otur!Fasen så sur man skulle blivit!
    Och typiskt ännu till om C hade tänkt äta

Jag satt inatt och läste litet i en "horoskopbok" om hur jag själv var som barn,hur jag är som förälder osv-mitt stjärntecken är väldigt påverkat av andra så på mig tyckte jag inte att det stämde,men det var intressant att läsa om hur pojkarna är som barn fick en helt annan förståelse för både Erik och Oscar,nu såg jag tydligt vad pojkarna är olika med,Eriks våghalsighet som han bara utsätter sig själv för,Oscars förmåga för att alltid skada sig,hur bråttom han har osv..det var riktigt skoj måste fortsätta kika i den vid nåt tillfälle

*yrar iväg*.....

• jasminen

Buhuuuu*snyft*
    KAN ni TÄNKA er!!De hade sålt MIN bil nu på morgonen
    Hur KUNDE de
    Den som det stod mitt namn på,röd och fin-blä!
    Jag som såg mig själv susa fram på vägen i just den bilen
    Fasen nu måste jag kika vidare..

Bessie:
    Jag är kräfta
    Vad är du?Vädur?
    Hur länge ska ni vara i fjällen?

emejo:
    Får verkligen hoppas att de inte petar på henne nån blöja idag,jag tycker det var ett aningen konstigt tilltag av dem igår!

• jasminen

Morning!
    Jahapp,här regnar det...men det är behövligt,så dammigt som det är just nu.
    Och tänk vad våren ska sätta fart efter detta

Raseriutbrott:
    Jodå,dem har vi stup i kvarten!Inte helt lätt då hur man än gör så är det fel då man hjälper till för att han är arg då det inte gått som han velat..

Dink:
    Kan tänka mig att du har en del att fnula på med hus,flytt,jobb osv osv.Bra att du får bolla dina tankar med någon

Nope,återgår till jobbet...

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]