Inlägg från: Malin K F |Visa alla inlägg
  • Malin K F

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Vi har lyx att ha alldelses för många datorer. 1 stationär på kontoret en pc. Sen har jag en bärbar MAC och Thomas har 1 bärbar MAC och en bärbar PC. USch datorer överallt, men det blir väl så när maken jobbar med datorer. Vi behöver ju aldrig bråka om vem som ska surfa iallafall. Sen har vi ju trådlöst nätverk så vi kan surfa överallt i hela huset.

MAriiee>> det kommer snart. Lite övning bara!

JAS>> blir det någon handling?

Emejo>> skönt med hemmadag, vad skönt att dina barn tycker det är bra som det är med hemma/förskolan.

Tinna>> skönt att han verkar bättre igen, håller tummarna att han får hålla sig frisk nu. Stora killen, ingen bebis längre.

Jojja>> du är här så mycket som du orkar. Kul att se dig.

Idag är Carl och jag själva. W är på förskolan och Thomas jobbar. Vi har myst lite på morgonen i sängen och sen fixat och grejat här hemma. Har ett tvättberg som ska vikas som är gigantiskt.

Mamma till mina hjärtegryn, Whilma o5o5o9 & Carl o8o226
  • Malin K F

JAS hoppad du inte ska bli sjuk igen.

• Malin K F

Usch vad otäckt, hoppas det blir bra snart så ni slipper det.

• Malin K F

MAriiee>> det är sällan man har förvärkar med första barnet, det kommer med andra. Jag har hade det med Carl i säker 7-8 veckor. Lycka till hos läkaren!

Jojja>> hade spänderat pengarna på dig och Thomas. Ni är värda det!

Nk80>> Vad skönt, njut av sista dagen nu! Får du bestämma tiderna för Colin så själv nu när du går hem. Här finns det vissa regler om vad som gäller. Det jag funderade på var det med fulltid när Johan börjar jobba. Här får man ha fulltid 1 vecka efter förlossningen och sen blir man 15h/vecka.

Emejo>> vilken bra komentar av din chef! Känns väl bra?

Syster>> hur går det med sjuklingen?

JAS>> hur mår du idag?

Bessie>> ha det så trevligt på kursen!

Helene>> gahh man kan bli så arg på dessa barn. Whilma var nästan likadan igår. Hon är sliten efter förkylningen och att bli stora syster.

Idag lär W vara trött. KOm in till oss 6.15. Sen kunde hon inte somna om för jag var tvungen att byta blöja på Carl och amma honom. Thomas ska jobba idag så jag skickade ner honom att sova vidare i gästrummet.  Tidig kväll idag. Jag måste säga att jag sover ganska bra på nätterna. Carl vaknar och ammar ca 2-3 gånger/ natt och då stoppar jag dit bröstet och somnar om. Han amman mycket på nätterna. Märkt att när han ammar på dan tömmer han inte brösten ordentligt men på natten är de nästan helt tomma när jag vaknar. Är ju DOLLY PARTON nu! Måste skicka upp gubben att hämta ner min avanliga  kläder från vinden. Jag har inga byxor att ta på mig längre. Kommer i mina vanliga byxor igen. Tjoho!!! och har gått ner 11,5 kg av 13 på 6 dagar. INTE ILLA!

Var ju och träffade läkare i höstas ang utslag som jag har i ansiktet, fick diagnos rosacea och han ville inte behandla medans jag var gravid. Nu är det värre än någonsin, ser verkligen inte klok ut. Ringde igår och fick en telefontid imorse, så nu äntligen ska jag få den ena behandlingen som finns, en pecillinkräm att stryka på, annars är det pencillintabletter att äta under ganska lång tid. Men det får jag göra när jag inte ammar eller på sommaren.

Ska lägga in lite mer bilder i eftermiddag.

Ska på nytt hörseltest med Carl idag också, fick inte godkänt på vänster öra när han var 58 h. För det var bajs där. De försökte 3 gånger utan att lyckas. Så vi får hoppas att det är rent idag.

Måste försöka göra mig iordning nu!

Hejsvejs!

• Malin K F
    NK80 skrev 2008-03-06 21:54:04 följande:
    Åh myspys! Fina bilder! Så fina de är dina barn Malin!
    Tack! Snart har du också 2 barn! Glad
  • Malin K F
    Dinkanesh skrev 2008-03-06 12:27:26 följande:
    Är helt ego just nu. Har kännt mig bra depp ett par veckor nu. Har funderat fram och tillbaka hur jag vill ha det med sambon. Han kan vara så elak, både i kommentarerna till mig men framförallt mot barnen. I måndags hade vi ett snack. Det kom fram att han också mått väldigt dåligt ett bra tag. Han hatar verkligen sitt jobb, huset, ekonomin och så har jag varit rätt snäsig mot honom också. Jag fick fram vad jag ville ha sagt: Skärper han sig inte omgående så tar jag barnen och flyttar! Jag älskar honom, men det räcker inte då barnen går före.Han förstod och verkar ha tagit till sig. Men om det verkligen har tagit skruv återstår att se.
    Skickar över massor med kramar till dig i allt jobbigt som ni går igenom nu ,med er själva och barnen som varit sjuka och allt!
  • Malin K F

Kikar in och visar mig. Mår bra men är trött. TROTSIG dotter!!! Hormoner på topp!!! Har ont i ena bröstet, vet inte om Carl tar ett dåligt tag eller inte. Ska dusch nu medans alla barn sover. Gubben är på kurs till 16.

Kram till alla som behöver, orkar inte kommentera.

Ha en bra lördag.

• Malin K F

Hej!

MARIE grattis till Tova! Åh vad skönt!!! Njut!

NK80>> nu är det din tur, håller tummar och tår att det snart är över för dig också.

Syster>> Lycka till med flytten, vi ses snart!

Helene>> skulle tagit den större storleken, Jag tog samma strl som min förlovningsring och tillsammans blir de så breda så de blir trånga. Får nog öka ut båda 0,5 .

Emejo>< hoppas du mår bättre.

Tinna>> Vattkoppor då har du det på både E och A nu då?. Skönt att veta att det var vattkoppor.

Mom>> inga råd att ge dig!

MAjzan>> skickar en kram till dig tror du behöver det, Ta det lugnt och ta hand om dig själv.

Bessie>> åh vad tråkigt att du har ont, hoppas su får hjälp imorgon!

JAS>> mår du bättre nu?

Ego>> MJÖLKSTOCKNING i höger bröst, så jag har fått hyra en elektriskpump att pumpa ur det bröstet med var annan timme. SÅ Carl får bara amma på vänster bröst nu. Sen har ett stygn i undelivet lossnat, så jag har gan ska  ont där, men har fått det kollat på förlossningen idag och det var ingen fara utan det skulle läka ihop av sig själv ändå utan att de behöver göra något. Men mår inte så bra just nu med ont i bröstet, 39 graders feber och ont i undelivet. Känner mig alldeles groggy inatt och idag.

Ha det bra!

• Malin K F

Tinna>> sånt brukar vi också göra jättegott. Passar till vad vilket kött som helst. Vi brukar göra en sås på turkisk yogurt, grovt hackade soltorkade tomater i olja och vitlök. Skitgott! Inget kul när inte barnen städar.

Emejo>> jättefint!

Bessie>> låter som bihåleinflamation.

Värken är rätt ok, jag knapprar ju en del värktabletter, sen är det ju inte skönt att pumpa.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]