Inlägg från: systeryster80 |Visa alla inlägg
  • systeryster80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

God morgon!

Har en betydligt piggare Oliver här idag, men han ser ut som "jag vet inte vad"...

*smiter in till mom*

Vad ni skriver!!

jojja--> Vräk ur dig allt bara! Skönt att höra arbetslivets plågor så man kan tycka det är skönt att hemma med trotsiga små skitongar

hmm cider, det låter gott *mm*

emejo--> Tack för tipset, det får nog bli grillad kyckling här med, vad brukar ni ha till? Här brukar det bli bröd och kanske potatissallad, men jag gillar inte det så jättemycket...

Nu ska jag tvångsamma Rasmus, så vi kan komma ut på en promenad

• systeryster80
    Bessie skrev 2008-02-10 20:10:42 följande:
    Gaaaah!Tror att jag blir tokig på Bella! Vi har inte gjort annat än att bråka hela kvällen, och maken är inte hemma, så det är ju bara att bita ihop. Hon är inne i en så tråkig fas just nu, när hon bara snäser och är högljudd. "JAG pratar nu, TYST mamma!" "Du får INTE sjunga när jag sjunger" "Då vill jag inte leka mer med dig, då leker jag med PAPPA" - några exempel på vad hon snäst idag. Tycker det är så himla tråkigt att bråka om allt, men en sån attityd acceperar jag inte, så det blir måååånga strider just nu. Dessutom vill hon inte att man torkar rumpan på henne, vill inte borsta tänderna, vill ingenting... Det slutade med att jag ställde ett ultimatum som hon ignorerade, varpå jag bar henne direkt i sängen utan saga, släckte lampan, sa god natt och stängde dörren. Hon låg och skrek en stund, men började sen snyfta "Mamma!". Då gick jag in, berättade varför jag blev arg. Sen kramades vi och sa godnatt som vänner. Men jösses vilken vilja hon har - är väl bra för framtiden, men puh! säger jag bara.
    Så där har jag haft det sen i somras... När ska det ta slut?
  • systeryster80
    jojja skrev 2008-02-10 20:52:37 följande:
    Säger som min kära mamma sa igår (när vi iof pratade om tvätt, men det går ju att applicera på barnen också): Det lugnar ner sig! Om en sisådär kanppt 20 år. När de flyttat hemifrån
    Tack jojja! Visst är mammor bra på sånt!
  • systeryster80
    Bessie skrev 2008-02-10 20:51:20 följande:
    Tinna & SY: Skönt ändå att det är fler som har viljestarka barn. Nu känns det bättre, för hon drömde en mardröm och jag fick trösta henne, sen sa hon "Vet du en sak, mamma?" Nej, vaddå? "Jag ÄLSKAR dig!" . Det märks rätt tydligt att det är gränstestning på gång, för emellanåt är hon ju världens goaste, duktigaste nästan 3-åring .
    Oliver brukar säga så när jag skäller som värst, vet inte om han fattar att jag får dåligt samvete då.... haha
  • systeryster80

*kikar in å visar mig*

Allt är inte som det borde här hemma och det är tungt.... Dessutom, till råga på allt liksom, verkar det som att min mens har kommit tillbaka... *suckar tungt*

• systeryster80

tinna--> Ja, det har med förhållandet att göra, orkar inte förklara just nu...

• systeryster80
    Malin K F skrev 2008-02-14 16:05:57 följande:
    Skickar en extra stor kram, du verkar behöva det!
    Tack!
  • systeryster80

jojja--> Vad kul!!! Härligt att de uppskattar din uppriktighet! *kramas o dansar lite jag med*

• systeryster80
    Svar på #330
    Vad är det som hänt honom?
  • systeryster80

*tittar till er*

*kramas tillbaks*

Ni är så söta

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]