Inlägg från: Bonostra |Visa alla inlägg
  • Bonostra

Bröstinflammation

Hej!

Jag råkade också ut för en bröstinflammation förra veckan, och fick precis samma sumptom som dig..

Fick också utrskrivet herracillin 3 gånger dagligen i en veckas tid..

Penicillinet verkade ganska fort, och två dagar efter kunde jag amma som vanligt på bröstet igen utan att det gjorde ont..då hade också den röda onda böden försvunnit helt..

Men när det var som värst var det omöjligt att amma på det inflammerade bröstet för att det gjorde så himla ont, så jag försökte pumpa ungefär varannan timma för att hela tiden hålla det tömt..Det fungerade bra, och gjorde inte alls lika ont eftersom jag inte lät mjölken rinna till ordentligt, vilket inte gjorde att det blev lika spänt..

Provade även att massera lite försiktigt på knölen, vilket kändes som det gjorde nytta för att linda och "kjuka upp" den lite..

Var också noga med att hålla det så varmt som möjligt hela tiden!

Nu har jag bara två dagar kvar på kuren, och nu känns det bra igen..

Men jag känner att det bröstet är ännu känsligare för kyla nu än tidigare, det ilar och smärtar i det mellan varven, vilket jag inte kännt av på samma sätt tidigare..

Har även fått ett nytt problem, och det är att jag får "vattenblåsor" på den bröstvårtan, har även fått lite på andra bröstet men inte alls lika farligt, vet inte vad det kan bero på?

Angående en tajt sport BH tror jag man ska vara lite försiktig med, då jag personligen kände att bröstet gjorde ondare och blev hårdare när jag hade en lite tajt BH på mig...

Hoppas att ditt brsöt blivit bättre och att vi förhoppningsvis haft nog problem med våra "boobies! =)

Svar på tråden Bröstinflammation