Inlägg från: Fru Gustavsson |Visa alla inlägg
  • Fru Gustavsson

Ikeas matta "Ringum"= värdelös!

FY så besviken jag är på vårt köp av den runda mattan Ringum från Ikea. I beskrivningen står det: "Ull är smutsavvisande och slitstarkt", men det står helt i motsats till hur mattan i själva verket är: Den drar åt sig ludd och damm man inte visste fanns, och den släpper ifrån sig stora tussar så fort man nuddar den. Tömde en meterlång korv med matta ur dammsugaren häromdagen, är förvånad att det finns något kvar av den överhuvudtaget... Nån mer med denna matta? Samma problem? Eller har vi fått måndagsexemplaret över alla måndagsexemplar? GRRR!!!

• Svar på tråden Ikeas matta "Ringum"= värdelös!
  • Fru Gustavsson

Men slutar de att dra åt sig massa damm och ludd efter ett tag med? Eftersom de ska vara smutsavvisande menar jag? För som det är nu får vi dammsuga den ständigt, till råga på allt är den mörkröd så det syns så väldans tydligt med!

• Fru Gustavsson

ajdå, lyckas ju alltid välja fel färger på våra mattor... Gubben blir väl skogstokig när han får veta att jag nu sitter och trånar efter en beige ryamatta istället...hmm.. nån som vill ha en röd luddig ullmatta till vrakpris? katthåren och luddtussarna på köpet

• Fru Gustavsson

Leone i Västerås skrev 2008-02-05 23:10:11 följande:

Vi har samma matta, och efter drygt ett helt år så luddar mattjäveln fortfarande av sig något fruktansvärt. Vi dammsuger hela tiden, men likt förbannat så ligger det rött mattludd överallt.Jag hatar den, men likväl ligger den kvar.
    Näää.. usch vad trist... undrar om man kunde sälja den till någon som kan sticka en tröja eller nåt av den?
  • Fru Gustavsson

Kul att så många svarat, lutar åt att vår matta hamnar i nåt undangömt skrymsle. Har redan bestämt mig för en grå ryamatta från Ellos, kan inte tänka mig att dammet syns så väl i den iaf

• Fru Gustavsson

amila: AJdå! Tack för varningen. De som satt röster på mattan verkar vara nöjda, kolla gärna om den påminner om den mattan du köpte förut!
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=180839&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

Svar på tråden Ikeas matta "Ringum"= värdelös!