• AdoXa

Vad krävs för dator - tv koppling?

Jag har itne superkoll men ingen annan har ju svarat så jag kanske kan hjälpa lite iallafall. Det krävs ett grafikkort i datorn som stödjer detta. Detta ser du på datorns baksida, en utgång som det står "tv ut" ovanför tror jag... Utgången heter så iallafall. Sedan behövs en sladd som du kan köpa på typ ONOFF eller Claes Ohlsson eller dylikt. Vet ej vad de sladdarna heter, men det är bara att fråga där. Jag TROR att det är en enkel scart-uttag på andra änden, dvs den som skall in i tv'n. Så jag tror att det inte krävs något speciellt av tv'n för att det skall funka.
    Alltså,
    *tv-ut på datorns grafikkort
    *sladd att koppla mellan de två maskinerna

I'm not a vegetarian because I love animals, I'm a vegetarian because I hate plants!
  • AdoXa

Ang grafikkortet skulle jag säga att jag tror att de flesta nya datorer har det redan, och att du kan kolla på baksidan om du har det, genom att kolla efter texten "tv ut" ovanför någon slags utgång.. Vet ej exakt hur den ser ut.

Om du inte har ett sådant grafikkort i datorn redan kan man köpa ett sådant och sätta in.

I'm not a vegetarian because I love animals, I'm a vegetarian because I hate plants!
Svar på tråden Vad krävs för dator - tv koppling?