Rökande 15åring
Jag skulle ALDRIG köpa varken cigaretter, snus eller alkohol till honom.
Jag varken röker, snusar eller dricker själv.
Förtvivlad mamma
Min mamma visade en bild på friska lungor och sen hur lungorna ser ut hos en rökare.
jAG TROR TYVÄRR INTE DU KAN GÖRA NÅGONTNG mina föräldrar gjorde allt men inget funkade så de var tvungna att tillslut acceptera det.
oj caps lock sorry
Finns inte så mycket du kan göra tyvärr. Men förbjud inte, då blir det mer smygande och lögner istället. O köp aldrig cigaretter till honom. Det är ju inte lagligt, så man kan ju undra var han köper dom..
Tyvärr går det nog inte att göra mycket åt saken....
Började själv röka när jag var 14, idag röker jag dock inte..
Ge honom inga pengar utan bara det han beöver. Ska han tex på bio så får han biocheckar men inga kontanter. Visst vill han kanske ha godis/popcorn mm, men tough!!! Då ska han sluta röka först.
Det e inte alls så svårt att få tag i cigg osv.. Antingen så ber man nån i närheten av nån affär köpa ut, det brukar faktiskt funka. Eller om man har någon äldre kompis så kan man ju få av dom.
finns inte så mycket mera att göra än att acceptera. smart ide med att visa en bild på en ickerökares lungor o en på rökares lugnor. men annars så är det nog bara att acceptera. förbjuder man så blir det roligare o en massa smygande.. lite spänning i det hela. rökte själv som 15 åring. Men röker inte idag. rökte i 3 år sen trappade jag ner o så blev det lite då o då. sen slutade jag helt innan vi började försöka bli gravida då jag var 19. så det kanske bara är en dum ungdomsgrej?
Är det bara jag som reagerar över att du gick igenom din son jacka? Intrång i privatlivet, anser inte att man har rätt att gå igenom någon annans kläder,även om det är ens eget barn.
Sen finns det inte så mycket du kan göra! Jag har rökt sen 14 år och utan tillåtelse...Mina föräldrar har aldrig köpt cigg eller ngt, men jag är 20 och röker än... Iofs fortfarande utan att det vet det men ändå.
Jag började röka när jag var 14 och jag röker än idag. Jag tror inte att de finns någonting du kan göra. Sluta rota i din sons privata saker, de är ett tips iaf!