pojke med klänning?????
Alla människor är olika och det får man respektera.
Leoni: Hur lär dom sig vad som är onormalt och fel? inte av mig iallafall. Eftersom det är jag som köper mina barns kläder och dom är för små för att ha något att säga till om så lär jag inte hamna i den situationen på många år än om ens då. När dom är stora nog att bestämma själva så är dom också stora nog att förstå hur andra människor kan reagera på deras val. Då får dom fatta det beslutet själva och då får jag acceptera det.
HelenaMaria: Hade någon köpt en docka till dom så hade dom fått behålla den. Hade någon köpt en klänning så hade jag lämnat tillbaka den.
Jag klär dom inte i klänning, flätar deras hår eller köper dockor till dom för att dom är pojkar och jag tycker inte att dom klär i rosa..
Jag accepterar andras åsikter och tycker att andra ska acceptera mina.
Jag har däremot inte fått något svar på varför man skulle klä ett dagisbarn i klänning.
Jag är själv inte särskillt feminin av mig och har ett manligt yrke. Klänningarna jag äger är så gott som oanvända. Men nån gång ibland så vill jag faktiskt känna mig extra fin och det gör jag i klänning, smink och nagellack. Hade sambon kommit likadant klädd hade jag inte kännt mig lika speciell längre. Där tycker jag finns en skillnad mellan könen. Men det är vad JAG tycker.