pojke med klänning?????
Leonie skrev 2008-02-06 12:51:20 följande:
På min sons förskola finns en pojke (snart fyra år) som ofta har på sig en prinsessklänning, han älskar den och den är det finaste han vet. Jag tycker det är underbart att hans föräldrar inte förbjuder honom att ha på sig den, då skulle de bara bekräfta att hans tankar och åsikter är fel. Om min pojke skulle vilja måla naglarna (vilket han ofta gjorde förr innan "snälla" kompisar på förskolan klargjorde för honom att är man kille kan man minsann inte ha naggellack )Han tyckte att det var roligt/fint och varför i hela världen skulle jag neka honom på grund av att han är kille?? I så fall tycker jag inte att tjejer heller ska få ha smink och naggellack när de är små, lika lite som killar, men det beror på att jag tycker att det hör till vuxenvärlden. Varför ska killar få experimentera mindre än tjejer?Eller är det en tjej-gen att vilja använda nagellack och smink och om en kille vill detsamma är han onormal?kan man inte då hellre låta pojken klä ut sig hemma, måla naglarna hemma osv och lära han att man inte går ut så.
OBS: jag vill inte vara nedvärderande eller få tillbaka ett svar som att det är sånna som jag som gör det omöjligt för dom där pojkarna att få vara den dom är.