Inlägg från: Kajsa86 |Visa alla inlägg
  • Kajsa86

a-hus #2????

Hej alla!

Jag och min sambo har tittat lite på o bygga nytt hus. Har hittat ett hus för 775 000 på a-hus.se!

Är det någon här som har byggt ett sådant hus, själva och vad gick det på?

Vad är det för övriga kostnader och vad går de på på ett ungefär? Tomt och vatten och avlopp behöver ni inte skriva för det har vi redan räknat med

tacksam för svar!!

• Svar på tråden a-hus #2????
  • Kajsa86

tack för infon! Vad kostade erat hus? Säg att man tar bland det billigaste i köksväg osv, vad tror du en slutkostnad hamnar på då utan tomt??

• Kajsa86

En fråga till, du skrev att dom kom och satte upp ytterväggerna, får man inte göra det själv?

Vad är det man måste göra själv? Krävs det att hyra lyftkranar osv eller hur gjorde ni? Jag har som sagt 1000 frågor

• Kajsa86

Du ger mig en jättebra syn på det här. Vill verkligen tacka för dina underbara svar!

så nu tar vi detta från början. Säg att vi nu bestämmer oss då för att köpa ett Lummelunda (som faktiskt kan vara aktuellt husval)...

Och så bestämmer vi oss att ringa dom och säga att vi är intresserad av det huset... VAD händer sen? Säg att vi startar från noll

Och sen skaffar vi en tomt (för ca 100000, det är vad de kostar här på ett ungefär)

Sen är det dax att fixa markarbetet och grunden (som du skrev)... det kostade ca 300000 för er, vad mer exakt gjorde ni själva då? Va det någon som hjälpte er med något?

Efter grunden är det dax för huset, och vi väljer att göra mycket själva, precis som ni, då min karl är snickare
    Men säg då att de kommer med huset, VAD mer exakt ska man göra själv då? Får man liksom huset som "plockepinn", eller kommer det typ vägg för vägg osv?

Hoppas till 1000 på svar nu, jag är så spänd

Svar på tråden a-hus #2????