Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?

TS, jag förstår hur du känner dig lite.

Vi har själv haft en katt som vid fyra tillfällen fått urinsten. Under en period fick ha urinsten 3 gånger med 1 månads mellanrum. Vi fick ta kreditkortet helt enkelt.

Vi själva har försäkring på våra katter men denna katt har en reservation för sin sjukdom. Jätte-typsikt.

Nu har han insjuknat igen och det går inte, han mår verkligen inte bra och det är lättast för honom att somna in. Ikväll blir det avlivning. Vi har gjort det vi har kunnat men ingen mår bra.

Jag tycker du ska prata med veterinären och fråga om du inte kan ta det på avbetalning iaf. Hoppas att det går. De har ju satt upp en tid för dig för att din katt är allvarligt sjuk! Du kan inte ignorera om katten inte mår bra.

Avbetalning, kredit, låna av vänner eller familj är det enda jag kan råda dig till men ignorera inte din katts symptomer. Ring och prata med veterinären och se vad de säger igen.

• Anonym (Li)
    kramgrisen skrev 2008-02-07 15:55:23 följande:
    jo det är sjukt dyrt annars.. finns rätt billiga försäkringar.. tror vi betalar 600 kr nåt om året för loke.. var en på jobb som sa att det var dyrt med då har vi nåt grejs om han dör får man pengar och sådära. vill ifs inte ha pengar utan vill ha vuffe..
    Pengar du får tillbaka är väl det priset du har köpt exv katten för. Om det är en huskatt så blir det plus minus noll.
Svar på tråden akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?