• Anonym

akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?

jag har en akuttid till våran katt, men har inte råd till det. Jag måste avboka det, kostar det att avboka en akuttid som jag har fått idag? jag vet inte var jag ska få pengar ifrån, helt omöjligt ....

• Svar på tråden akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?
  • Maria V

Nä det kostar inte att avboka. Men jag kan ju tycka att har man inte råd att gå till en veterinär när man verkligen behöver så kanske man inte ska ha djur. Men kan du inte få på räkning då?? Så kan du ju betala nästa månad...

• Ellah

Hitta någon som kan låna ut pengarna, ta det på kreditkortet eller i värsta fall ta ett smslån hade jag gjort. Min katts välmående är för mig viktigare än att jag sätter mig i skuld.

• Anonym

En del veterinärer kör med avbetalning kolla det. Har du försäkring så kansek den går in å täcker.

• Dixie

kan du inte få det på avbetalning hos vetrinären?
    är katten så sjuk så den behöver akuttid så måste du ju åka in med den!

• JenJa

Man får ju på faktura...så det kanske är en lösning. För att inte ha råd tycker jag låter aldeles fel för att avboka....

• Anonym

ja jag vill verkligen åka in med den. Men vi har tagit redan ett lån på sms för katten förra veckan. Man får inte avbetalning, man måste betala innan den får vård.

• piixelslyna

Då fixkar man pengarna. Man frågar nära och kära, man tar ett sms-lån, man tar kreditkort osv. Men man avbokar INTE akuttiden. Spelar ingen roll hur mycket man skäms, pengarna får fixas fram.

Det handlar om ett oskyldigt liv som måste lita på att du gör allt du kan för denne.

• Anonym (fan)

Har du ingen försäkring då?

Jävligt oansvarigt. Folk som skaffar djur utan försäkring eller vetenskapen om att de kan betala för djuret om det behöver vård är hemska och egoistiska! Borde inte få ha djur fan!

Gör vad som krävs för att djuret ska få vård!!

• Ellah

Kan ni inte ta ett lån till via sms? Hos någon annan kanske?

Har ni kanske någon som kan låna ut pengarna till er, föräldrar eller så?

Det är ju trots allt viktigt att katten får vård, och då får man ta sitt ansvar som djurägare. Bättre ett smslån än att katten plågas, eller hur?
    Det löser sig alltid på något sätt sedan!

Svar på tråden akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?